Pět pilířů, na kterých stojí efektivita obchodního týmu

Jak vypadá úspěšný obchodní tým, který podává stabilně a dlouhodobě dobré výsledky a ve kterém si členové týmu navzájem pomáhají? Přinášíme vám pět pilířů, na kterých udržitelná efektivita obchodního týmu stojí.

Ilustrační snímek

Vzájemná důvěra

Podle webu Selling Power je vzájemná důvěra členů týmu alfou i omegou úspěchu celé skupiny. Pracovníci si musí navzájem věřit, musí si pomáhat a musí mít důvěru ve schopnosti ostatních. To platí jak mezi řadovými členy týmu, tak i ve vztahu mezi vedoucím a jeho podřízenými.

Společná vize

Každý tým je schopen pracovat soudržně a jít za cílem jenom v případě, že má společnou vizi. Jedním z hlavních úkolů manažera tak je nadchnout tým pro dostatečně atraktivní společné cíle a vize.

Týmová práce

Kvalitní tým využívá silných stránek jeho jednotlivých členů. Každý má nějakou expertizu, každý je v něčem lepší, a je právě úkolem dobře pracující skupiny v rámci společných úkolů tyto silné stránky jednotlivých pracovníků využívat. Při týmové práci je také nesmírně důležitá kvalita komunikace, která mezi členy týmu musí být rychlá, otevřená a bezproblémová.

Dostatečný prostor jednotlivých pracovníků

Pokud jsou členové skupiny vystaveni mikromanagementu vedoucího, tým jako celek nikdy nemůže dosáhnout svého maximálního potenciálu. Pracovníkům se postupem času s přibývajícími zkušenostmi musí dostávat i většího prostoru k tomu, aby mohli dělat věci po svém. S tím samozřejmě souvisí i vyšší zodpovědnost jednotlivých zaměstnanců za své části projektu.

Adekvátní odměňování

Dobře pracující tým se neobejde i bez adekvátního odměňování, které reflektuje tvrdou práci nebo práci navíc. Jestliže nejsou členové týmu dobře hodnoceni, elán jim dlouho nevydrží a po čase bude tým jako celek výrazně ztrácet na motivaci a produktivitě.

 

-mm-

Zdroj: Selling Power - online verze amerického časopisu určeného pro ředitele obchodu
Zobrazit přehled článků ze zdroje Selling Power