Pět ne tak očividných důvodů, proč od vás odchází perspektivní zaměstnanci

Stává se vám, že máte v týmu kvalitního a pracovitého zaměstnance, se kterým máte velké plány, ale on (nebo ona) od vás zničehonic odejde? Odcházejí vám perspektivní zaměstnanci a vy marně přemýšlíte nad tím, proč u vás kvalitní talenty nezůstávají déle? Zde je pět ne tak zcela očividných důvodů, proč k odchodům může docházet.

Ilustrační snímek

Tento seznam uveřejnil Forbes.

Neviditelné překážky v osobním a kariérním rozvoji

Velmi častým důvodem odchodu pracovníků, zvlášť těch ambiciózních a učenlivých, je nedostatečný osobní nebo kariérní rozvoj. Ne vždy musí být překážky a stropy v rozvoji na první pohled viditelné – přesto ale mohou existovat a kazit pracovníkům vyhlídky do budoucna.

Rozpor mezi hodnotami pracovníka a firmy

Nepodceňujte hodnotové nastavení jednotlivých pracovníků. U řady lidí hraje shoda mezi jejich hodnotami a hodnotami firmy důležitou roli v jejich loajalitě. Pokud tato shoda nepanuje, může se jednat o poměrně zásadní problém. Případně i důvod k odchodu.

Sociální nebo kulturní izolace

Možná se daný pracovník cítí osamělý. Vyznává jiné hodnoty než ostatní členové týmu. Nemá s nimi společná témata ke konverzaci, pochází jako jediný ze zcela jiného prostředí nebo mu nesedí firemní kultura.

Nedostatečně atraktivní značka zaměstnavatele

Mnoho lidí, i když o tom často ani neví, se chce tak trochu chlubit tím, u koho pracuje nebo co dělá. Pokud je značka zaměstnavatele vaší firmy vyloženě neatraktivní, často ani vysoké odměny nebo flexibilní organizace práce nezamezí odsunu ambiciózních lidí, kteří chtějí pracovat pro atraktivní zaměstnavatele.

Neodstatečné ohodnocení dobře odvedené práce

Třeba své podřízené zkrátka nedostatečně pozitivně hodnotíte, a to především za dobře odvednou práci nebo inovativní nápady. Jakmile se pracovník cítí nedoceněný, ať už finančně nebo i po čistě lidské stránce, je to už jen krok od toho, aby si hledal nové uplatnění nebo kývnul na nabídku recruitera z jiné firmy.

 

-mm-

 

Zdroj: Forbes.com - prestižní americký časopis a web věnovaný obchodu
Zobrazit přehled článků ze zdroje Forbes.com