Následující seznam manažerských chyb uveřejnil web Entrepreneur.com.
Neschopnost nebo neochota jasně a efektivně komunikovat s podřízenými
Efektivní manažer musí být především efektivní komunikátor. Musí jasně a efektivně delegovat práci, vysvětlovat kontext týmových projektů a dostatečně atraktivně popsat společnou vizi. Jestliže něco z toho manažer neumí nebo není ochoten dělat, v dlouhodobém měřítku je to problém.
Mikro-management
Především noví a nezkušení manažeři si myslí, že musí stát svým podřízeným neustále za zády a kontrolovat je. Tak ale efektivní „people management“ nevypadá. Naopak, efektivní vedoucí dává podřízeným dostatečný prostor pro vlastní práci a přenechává jim dostatečné pravomoci.
Vyhýbání se nepříjemným tématům
Jednou z nejčastějších komunikačně-manažerských chyb je neochota mluvit o negativních tématech. Myslet si, že když se budete vyhýbat negativním konverzacím, tak se problémy samy nějak vyřeší, je ale velkou chybou.
Absence společné týmové vize
Nemá váš tým společný cíl? Žádné směřování, žádný dlouhodobý směr, žádnou vizi? Pak vaši podřízení nebudou nikdy pracovat na 100%, protože vize je vždy největším motivátorem.
Neschopnost vnímat podřízené jako individuální, skutečné lidi
Někteří manažeři vnímají své podřízené jako roboty. Jako pracovní sílu, kterou lze vyjádřit čísly v tabulkách. Pokud ale nejsou manažeři schopni vnímat podřízené jako skutečné lidi a také se s nimi tak bavit, nikdy si nevybudují dostatečnou vzájemnou důvěru na to, aby společně dosáhli v pracovní rovině těch nejlepších možných výsledků.
-mm-