Ovládat v práci řeč těla je povinnost

Slova mají často velmi málo společného s tím nejdůležitějším, co kdy řeknete kolegům v práci. Zprávy, které druhým říkáme a které vysíláme, totiž výrazně ovlivňuje řeč těla. Věci, které se podílejí na mimoslovní komunikaci, mají mnohdy větší vliv a dopad než to, co ve skutečnosti říkáme.

Z vašeho celkového projevu tvoří 55 % to, jak se tváříte, 38 % tón hlasu a zbytek další formy řeči těla. Řečí těla můžeme vyjádřit entuziasmus, důvěru, ale také aroganci, nedostatek zájmu nebo pohoršení.

Řeč těla byste měli ovládat tak, aby zamýšlenou zprávu podpořila a ne sabotovala. Nejvíce ji musíte ovládat, když mluvíte k publiku o více lidech. Měli by z vás mít pocit otevřenosti a důvěry, neměli byste je mimoslovním jazykem přivést do pochybností.

Jestliže se jako šéf chystáte mluvit o nových iniciativách, významnějších změnách a strategiích, tak lidé upřednostňují osobní kontakt. Zaměstnanci totiž vždy volí jako formu komunikace osobní. Oční kontakt, jasné pohyby, gesta rukou - to jsou všechno signály spolehlivosti a otevřenosti.

Pamatujte si, že lidé poznají, když se vaše slova rozcházejí s tím, co cítíte nebo co si skutečně myslíte. Může za to řeč těla, kterou většina lidí neumí ovládat a neví tedy ani, co všechno na nás během komunikace prozradí.

-pk-

Zdroj: Sales & Marketing Management - americký server pro obchodníky a marketéry
Zobrazit přehled článků ze zdroje Sales & Marketing Management