Opravdu znáte svůj byznys? Tři základní kameny, bez kterých to nejde

Ilustrační snímek

Každý byznys má 3 základní oblasti, o kterých byste měli být dobře informováni. Pro případ, že se vás podřízení zeptají… ale také především proto, abyste mohli přijímat správná rozhodnutí, tvrdí web management.about.com.

1) Jak firma vydělává peníze?

Za prvé musíte dobře vědět, co přináší vaší firmě peníze. Projděte si produkty a služby, abyste zjistili, které z nich skutečně přinášejí významné peníze. Například v pekařství můžete zjistit, že 80 % prodejů jsou croissanty, 15 % dorty a 5 % sušenky. Taková znalost vám umožní jasně si uvědomit, co je pro vás i pro společnost v dané chvíli důležité. Vaše rozhodnutí budou díky této znalosti lépe informovaná. A jaké byly prodeje? Musíte vědět, aspoň přibližně, jaké prodeje byly loni a jaké jsou letos. Jedině tak budete vědět, jak na tom firma je.

2) Jaké jsou zisky?

Čím vyšší je zisková marže, tím efektivněji firma funguje. Čisté zisky se počítají z hrubých zisků. Rozdíl mezi nimi tvoří daně a provozní náklady.

3) Jaké jsou náklady?

Dalším důležitým faktorem jsou náklady. Ty mohou být někdy seškrtány, ale v některých odvětvích takové škrty velmi ovlivňují kvalitu služeb a spokojenost zaměstnanců i zákazníků. Přímé náklady zahrnují výrobní náklady. Jsou to náklady na materiál, práci a distribuci. Provozní náklady jsou jakékoli náklady, které jsou nezbytné pro provoz firmy, a které nejsou započítány do přímých nákladů. Mohou to být mzdy zaměstnanců z podpůrných oddělení, nájmy, výdaje na marketing či výdaje na výzkum a vývoj.

-jk-

Zdroj: About Management - část amerického portálu About.com věnovaná managementu
Zobrazit přehled článků ze zdroje About Management