Oceňujte nápady svých zaměstnanců

Jedním z nejlepších způsobů, jak dodat zaměstnancům sebedůvěru a jak je motivovat je oceňování jejich nápadů a návrhů. Lidé musí mít dostatečnou svobodu k tomu, aby mohli samostatně vyjadřovat své názory a návrhy, bez ohledu na to, zda budou či nebudou použitelné.

Mnoho firem se však zdráhá zavést nějaký rozsáhlejší program odměňování a motivace zaměstnanců, protože se domnívají, že náklady převýší zisky. Finanční instituce **Allfirst Financial** z Baltimoru však takový program zavedla – nazývá se **Brainstorm** a spočívá v tom, že vedoucí vyzvou všechny podřízené, aby zasílali nápady a informace k určitému projektu (např. tipy na snížení nákladů). Zároveň stanoví časový limit pro zasílání těchto podkladů (obvykle 1 týden). Pro tento účel jsou sestaveny speciální skupiny, které příspěvky vyhodnocují a zkoumají, nakolik by byly úspěšné a použitelné v praxi.

Program se rozhodlo podporovat i vyšší vedení, což mu dodalo na důvěryhodnosti a zaměstnanci tím byli i více motivováni. Autoři úspěšných nápadů dostali finanční odměnu. Kromě finančního zisku (snížení nákladů, větší efektivita v určitých oblastech) se zvýšila i kreativita zaměstnanců, kteří se zároveň naučili, na co všechno je třeba brát v podnikání ohled.

**Datum vydání:** III/2002
Zdroj: HotJobs.com - pracovní portál
Zobrazit přehled článků ze zdroje HotJobs.com