Oblečte se pro pracovní úspěch

V průběhu devadesátých let se ve světě rozšířil trend méně formálního odívání do zaměstnání. Nějakou dobu se zdálo, že obleky skončily v osmdesátých letech. Konzultantka Simone Corcoranová však vysvětluje, že formální oděvy dnes zažívají comeback. Způsob odívání je podle ní jedním z nejdůležitějších aspektů prezentace každého jednotlivce v zaměstnání. Než stačíte říci slovo, nadřízení, klienti i další lidé vás již stačí zhodnotit právě podle oblečení.

Každý by se měl snažit, aby jeho image byl co nejpozitivnější. Výběr oblečení vysílá signály, jaké chování je v dané situaci přípustné. Když máte na sobě oblek, je tu přirozená tendence sedět rovně a tlačit ramena dozadu, což značí větší autoritu. V tričku nebo volných letních šatech takové autority nedocílíte.

Trend méně formálního oblékání do práce vnesl do této oblasti chaos. Dříve byl výběr jednoduchý – oblek, košile a kravata pro každou příležitost. Dnes se očekává, že svým oblečením ukazujete svou osobnost a vkus. Vhodné oblečení záleží také na oblasti, v níž pracujete. Například finance a státní služby zůstávají konzervativní, média a PR dávají větší prostor pro kreativitu.

Na jakékoli pozici, v níž se setkáváte s klienty či dalšími profesionály, je na místě profesionální vzhled. Vybírejte tmavé nebo neutrální barvy a spíše klasické střihy. Svou osobnost můžete vyjádřit nenápadněji, například pomocí rukavic, šperků a dalších doplňků. Buďte atraktivní, ale ne příliš sexy.

Ženy na těchto pozicích nemusejí vypadat jako jeptišky, topy odhalující břicho nebo přílišný výstřih však nejsou vhodné. Minisukně mohou být největší letní módou, na jednání na vyšší úrovni se ale nehodí. Volte raději delší šaty nebo blůzy s krátkými rukávy a budete vypadat seriózněji.

-kk-

Zdroj: Online Recruitment Magazine - britský portál věnovaný náboru zaměstnanců
Zobrazit přehled článků ze zdroje Online Recruitment Magazine