Odstranění článku, který rozhoduje, zda testovat
Testování tohoto typu je velmi lukrativní. Můžou zde však být další etické problémy. Některé společnosti začnou ve svém marketingu zdůrazňovat nemoci a smrtelnost. Když z procesu vynecháme lékaře, zákazníci budou ponecháni na pospas podobným reklamám založeným na silných emocích.
Pacienti hledají ujištění, že je vše v pořádku
Lékaři požadují jasné příznaky – například vážné symptomy nebo rodinou historii určité nemoci. Lidé bez lékařského vzdělání přistupují ke svému zdraví méně racionálně. Když si najdete na internetu jakýkoli běžný symptom, najdete mnoho hrozivých možností. S největší pravděpodobností se vás však týkat nebudou, tvrdí článek na webu obchodní školy INSEAD.
Lékaři méně často nechávají testovat pacienty na nevyléčitelné nemoci, ale lidé sami si testy objednávají, protože chtějí ujištění.
Propagace testování
Cynické společnosti mohou nafukovat poptávku po svých produktech ještě dál – mohou také využít pozitivní marketing a zdůrazňovat právě ten klid mysli a jistotu. Testy však ve skutečnosti opravdu nemusejí být potřeba. Jde jen o součást dnešního postoje lidí, který je skeptický k expertům a k elitám.
-jk-