Neztrácejte čas přílišným organizováním svého času

Ilustrační snímek

Všichni se snažíme neustále zlepšovat, být produktivnější a lépe organizovat svůj čas. Právě tato naše snaha však může být kontraproduktivní. Čím více času se budeme snažit ušetřit, tím více jej můžeme ztrácet. Upozornil na to manažerský konzultant Steve Tobak v zajímavém článku na serveru Entrepreneur.com.

„Posedlost zlepšováním a zvyšováním osobní produktivity v sobě nese pozoruhodně podobné rysy jako naše neustálá honba za rychlými řešeními, zázračnými uzdraveními a všemocnými pilulkami,“ píše Tobak o time managementu. „Je to obsesivní, kompulzivní a návykové chování, které se marně snaží naplnit potřebu po okamžitém uspokojení, pozornosti a rozptýlení. A mimo jiné je to obrovská ztráta vašeho času.“ Jak tedy řídit váš čas, aby to nebyla ztráta času?

Nesnažte se výrazně zkrátit svou pracovní dobu

Pokud svou práci chcete dělat pořádně, musíte ji věnovat čas. Když se budete snažit pracovat stále kratší dobu, věnujete veškerou svou snahu jen honbě za něčím nereálným.

Nepodřizujte se mobilu a e-mailu

Pokud nečekáte žádnou velmi důležitou zprávu, není třeba být neustále dostupný. Naučit se vypínat počítač a mobil vám opravdu pomůže k vyšší produktivitě.

Nesnažte se stále lépe organizovat své pracovní prostředí

I produktivní lidé mají nepořádek na stole. Nemusejí vždy vědět, kde přesně něco najdou.

Nesnažte se předělat na ranní ptáče

Někteří lidé zkrátka nejsou ranní typy. Pokud máte tu možnost, nenuťte se pracovat od brzkého rána a být někým, kým nejste. Přestaňte se cítit provinile.

Nesnažte se být stále produktivnější

Ideální je skloubit v tom, co děláte, obživu a zábavu. Pak vám bude mnohem méně vadit, že pracujete dlouho a budete zažívat méně stresu. Nemusíte vždy pracovat tak tvrdě, jak můžete. Pracujte tak tvrdě, jak musíte, abyste dokončili svou práci.

-kk-

Zdroj: Entrepreneur.com - portál předního amerického časopisu pro podnikatele
Zobrazit přehled článků ze zdroje Entrepreneur.com