Nepřipravujte sami sebe o reference

Každý podnikatel chce být vnímán jako spolehlivý dodavatel. Být doporučen jinými je skvělá cesta k tomu, jak získat nové klienty. Nesnažte se však stát expertem na všechno. Myslíte si, že budete působit důvěryhodně, když nabídnete obrovské portfolio služeb? Pravděpodobným výsledkem bude naopak ztráta důvěry a žádné reference, tvrdí web bmmagazine.co.uk. Chcete-li naopak získat reference, vyhněte se kromě příliš širokého záběru i následujícím chybám.

Chabé výkony

Samozřejmě, že když nedodáte kvalitní služby, nemůžete reference očekávat. Když potřebujete, aby se o vás lidé vyjadřovali pochvalně, taková událost vás může hodně poškodit. Přijdete o všechny reference, které byste jinak mohli obdržet.

Prodej lidem, o kterých nic nevíte

Lidé ve skupině, ve které chcete navazovat kontakty, jsou vaší cestou k trhu. Nejsou ale vašimi cíli. To znamená, že dokud o nich nevíte s jistotou, že budou mít zájem o vaše služby, neměli byste se snažit o prodávání. Pokud to v takových situacích zkusíte, lidé se vám postupně začnou vyhýbat.

Sami neposkytujete reference

Když nebudete dávat reference ostatním a zároveň to budete čekat od nich, nebude to nic dobrého. Proto pokud můžete, tak reference sami dávejte. Sami byste přece chtěli, aby vás někdo představil někomu, kdo potřebuje vaše služby a je ochotný za ně zaplatit. Jinak byste všechny vaše kontakty postupně otrávili svým arogantním přístupem.

Zájem o rady, kterými se nebudete řídit

Když se budete ptát na rady, kterými se nechcete řídit, přinese vám to nepříjemné následky. Osoba, u které byste hledali radu, by si příště rozmyslela, zda plýtvat svým časem. Přeci jen to o vás nic dobrého nevypovídá. Když potřebujete pomoc a řeknete si o ni, abyste ji následně naprosto ignorovali, ukazujete tím, že jste žádnou radu vlastně ani nepotřebovali. A také to ukazuje, že vy vlastně vše víte nejlíp – a to není moc dobrý dojem, že?

Nedostatečně hluboké vztahy

Lidé musí jasně chápat, co vlastně přesně děláte. Jinak byste žádné reference ani dostat nemohli. Ostatní vám musí důvěřovat, aby vás mohli doporučit svým velkým klientům. Přeci jen, když vás doporučují, tak je v sázce jejich vlastní reputace a důvěryhodnost. Proto musíte budovat dostatečně hluboké vztahy.

-jk-

Zdroj: Business Matters - web předního britského časopisu pro malé a střední podniky
Zobrazit přehled článků ze zdroje Business Matters