Nepřehlížejte strategii vůdcovství

Většina lídrů si je vědoma hodnoty správně definované obchodní strategie. Méně jich už stejně uvažuje o strategii vůdcovství. Bez strategie pro vůdcovství však nemohou obchodní strategie plně uspět.

Strategie vůdcovství musí stejně jako všechny ostatní strategie vycházet z pečlivé analýzy současného stavu a uváženého výhledu do budoucnosti. Zvažte následující faktory:

- Potřebná kvalita vůdcovství. Vycházejte ze současných a očekávaných vůdcovských pozic.

- Kvality pro výběr. Počítejte s demografickou charakteristikou, diverzitou, zkušenostmi z minula, úrovní praxe.

- Dovednosti a chování. Co potřebujete k zavedení své obchodní strategie a vytvoření očekávané firemní kultury?

- Kolektivní vůdcovské schopnosti. Zabývejte se také schopností lídrů pracovat společně ve skupinách a přizpůsobovat se změnám.

- Očekávaná vůdcovská kultura. Zaměřte se na praktické vůdcovství, jako je spolupráce napříč hranicemi, angažování zaměstnanců, přijímání odpovědnosti za výsledky, vytváření vůdcovských příležitostí pro ostatní, rozvoj ostatních a učení se tomu, jak učit.

-kk-

Zdroj: Center for Creative Leadership - oficiální stránky instituce Center for Creative Leadership (CCL®)
Zobrazit přehled článků ze zdroje Center for Creative Leadership