Nenechte se zdeptat špatnou výkonností svých lidí

Řešení nedostatečné výkonnosti zaměstnanců nepatří k nejoblíbenějším, zato však k nejzásadnějším manažerským úkolům. Na co si při tom dát největší pozor a čemu se vyhnout?

Nenechte se pohltit frustrací

Necháte-li se zdeptat špatnou výkonností svých lidí, nikomu to nepomůže. Raději se proto zhluboka nadechněte a uklidněte, než začnete cokoli řešit.

Nepředpokládejte, že vaši lidé jsou pouze líní

Každý zaměstnanec chce cítit důvěru, potřebnost a respekt. Manažer by proto měl se svými lidmi komunikovat, aby mohl zjistit, co je příčinou jejich špatné výkonnosti.

Nenechávejte nevýkonné zaměstnance bez pomoci

Vaším úkolem je poskytnout zaměstnancům zdroje potřebné k jejich práci. Týká se to i péče o jejich duševní pohodu.

Neočekávejte automatické selhání

Dávejte si pozor, aby váš osobní pocit házel zaměstnancům klacky pod nohy. Má-li někdo problémy s výkonností, ještě to neznamená, že jej budete vyčleňovat z týmu se slovy: „Znáte ho... nikdy mu to nešlo“.

Neukvapujte se s propuštěním

Než se rozhodnete pro ukončení spolupráce, je vždy třeba poskytnout nevýkonnému zaměstnanci příležitost a podporu pro zlepšení situace.

-kk-

Zdroj: Easy Small Business HR.com - manažerské rady pro podnikatele a malé firmy
Zobrazit přehled článků ze zdroje Easy Small Business HR.com