Nejlepší lídři mění svůj byznys tím, že mění své lidi

Ilustrační snímek

Aby změna proběhla úspěšně, je zde jednoduchý návod: musíte získat pozornost, zabezpečit si souhlas všech zúčastněných a nakonec napomoci přijetí změny. Mají-li příští změny proběhnout hladce, potřebujete lidem dodat událost nebo zážitek, který je nakonec přiměje k tomu, aby změnili své postoje. Tento stručný návod doporučuje web strategy-business.com.

Změny: Aby to šlo rychle, musíte začít pomalu

Na začátku je důležité investovat dostatek času i úsilí. Musíte získat pozornost a souhlas vašich zaměstnanců. Jedině tak zvýšíte pravděpodobnost rychlého přijetí změny. Tyto 2 kroky nesmí být uspěchány, i když budete cítit pokušení dostat se co nejrychleji k fázi aktivního zavádění změn. To však byla chyba, na které by celá změna mohla ztroskotat.

Například jedna americká firma podnikající v realitách chtěla 5 000 svých zaměstnanců přesunout od využívání platformy společnosti Microsoft ke Google Apps. Začalo to kalendářem a e-mailem. Všichni zaměstnanci nakonec změnu provedli v ten samý den a nedošlo k žádným komplikacím. Změnový projekt je spíše projekt zabývající se lidmi než technologií. Pomozte proto svým lidem vyprovokovat změnu v nich samých.

1) Získejte si jejich pozornost, ukažte jim budoucnost jejich práce

Použijte příběhy, modely a emotivní napětí, abyste popsali nejdůležitější příležitosti, plány a podnítili lidi k aktivitě.

2) Získejte jejich souhlas tím, že každého necháte udělat si svůj osobní „business case“

V každé organizaci je mnoho potenciálních odpůrců změn. Každý si musí najít svůj důvod, proč by změnu měl přijmout.

3) Podpořte nové chování a zvyky

Nabídněte školení a učení se při praxi. Naslouchejte, učte se a vybudujte společné vědomostní databáze a způsoby chování.

-jk-

Zdroj: Strategy+Business - americký magazín o strategiích v podnikání
Zobrazit přehled článků ze zdroje Strategy+Business