Nejčastější chyby obchodních jednání

Každý obchodník by si měl připomínat nejdůležitější zásady úspěšného uzavírání obchodů. Také obchodní manažeři by měli pro své lidi mít po ruce stručný přehled kroků, bez nichž nelze vést úspěšné obchodní prezentace. Server www.businessbrief.com proto sestavil seznam nejčastějších chyb při obchodních prezentacích, které nezaškodí si přečíst.

1. Špatná příprava

Dobrý obchodník nechodí na prezentaci bez toho, aby chápal byznys potenciálního klienta.

2. Unáhlené soudy

Dobrý obchodník nenabízí řešení, dokud detailně nezná problém potenciálního klienta. Nestaví prezentaci na tom, co si sám myslí, že klient potřebuje.

3. Příliš mnoho mluvení

Dobrý obchodník více naslouchá, než mluví. Když mluví, mluví o problémech a cílech potenciálního klienta. Dělá si také poznámky, aby důležité informace nezapomněl.

4. Neosobní přístup

Dobrý obchodník vždy připravuje prezentaci na míru potenciálnímu klientovi.

5. Žádné vymezení vůči konkurenci

Dobrý obchodník se předem seznámí s konkurencí, než jde na prezentaci. Má-li konkurenční výhodu, ví o tom.

6. Špatné uzavření obchodu

Dobrý obchodník umí požádat o objednávku, takže o ni nepřijde. Buď smlouvu či objednávku rovnou uzavře, nebo vymezí konkrétní následující kroky, které jej k uzavření obchodu dovedou.

-kk-

Zdroj: BusinessBrief.com - americký informační portál o byznysu
Zobrazit přehled článků ze zdroje BusinessBrief.com