Nechte své nejlepší zaměstnance odejít… nebo s nimi aspoň mluvte

Když ti nejlepší zaměstnanci zůstávají v našem týmu, je to dobře. Nebo snad ne vždy? Odcházení stávajících a hledání nových zaměstnanců je drahé, ale někdy byste i vy sami měli chtít, aby ti nejlepší zaměstnanci odešli do jiné firmy. Aspoň podle webu inc.com.

Pokud řídíte malou nebo středně velkou firmu, můžete svým zaměstnancům nabídnout jen omezený výběr pracovních pozic. Ideální kariéra však často zahrnuje různé příležitosti k rozvoji – tedy i takové, které jsou možná k mání jen v jiné firmě.

Například většina firem potřebuje pouze jednoho ředitele marketingu. A proto v případě, že ve vašem marketingovém týmu je někdo, kdo se chce posunout mezi topmanažery na ředitelské pozici, nebude ve vašich silách mu takový postup umožnit.

Jsou 4 důvody proč podpořit své nejlepší podřízené v tom, aby vzali novou nabídku práce, která je pro ně zajímavá. Proč něco takového tedy udělat?

  • Lidé se chtějí rozvíjet, nestojí o neupřímnou podporu.
  • Otevřenost vede ke konverzaci a dialogu.
  • Když tito zaměstnanci opustí váš tým, pořád to pro vás znamená i něco pozitivního.
  • Lidé, kteří váš tým opustí za těchto podmínek, se daleko spíše jednou vrátí.

Konverzace jsou důležité

Manažeři by se o rozhodnutí opustit firmu neměli dozvědět až na poslední chvíli, protože to jim znesnadní jakékoli plánování. Pokud jste si se svými zaměstnanci vybudovali vztah, může to být mnohem lepší. Pokud vaši lidé vědí, že je v jejich rozhodnutí podpoříte, budou o tom s vámi mluvit. Vy tak navíc budete vědět, že se chtějí rozvíjet, a třeba jim budete moci nabídnout nějaké příležitosti uvnitř vaší firmy. Když je budete podporovat třeba i v tom, aby vaši firmu opustili, možná to nakonec povede i k tomu, že u vás zůstanou.

Také potřebujete rozmanitost. Ta samá osoba po letech už nepřináší nové perspektivy. Staří lidé odcházejí, noví lidé přicházejí. Samozřejmě že určitá stabilita je fajn, fajn jsou ale i nové nápady. Takže přiměřená obměna lidí je nakonec stejně prospěšná.

-jk-

Zdroj: Inc.com - portál amerického magazínu Inc. pro začínajcí podnikatele
Zobrazit přehled článků ze zdroje Inc.com