Nebojte se zákaznické zkušenosti (1/2): Nepleťte si ji se zákaznickým servisem

DisneyStarbucksAmazon jsou společnosti působící v různých odvětvích. Něco však mají společné: jsou velmi silně orientovány na potřeby a přání svých zákazníků. Proto svou nabídku personalizují a na míru upravují také veškerá svá sdělení.  

Poskytování skvělých služeb vnímají tyto značky jako klíčový pilíř pro další růst. Díky tomu jsou skutečnými experty na zákaznickou zkušenost a její řízení.

Co je to ale přesně ta zákaznická zkušenost?

Ilustrační snímek

Zákaznickou zkušenost můžeme definovat jako kumulativní dopad všech situací, ve kterých je zákazník v kontaktu s firmou. Takový souhrn všech interakcí pak tvoří základ pro preference a loajalitu každého jednotlivého zákazníka. Ve hře je také to, zda se dotyčný zákazník stane stoupencem dané značky.

Celých 89 % marketérů očekává, že do roku 2017 se zákaznická zkušenost stane tím hlavním, co bude jejich společnost odlišovat od konkurence.

I tak je však smutnou skutečností, že většina společností zapamatovatelnou zkušenost pro své zákazníky vytvořit zkrátka neumí, upozorňuje web business2community.com.

Zákaznická zkušenost: Očekávání a realita se dost liší

Zajistit prvotřídní zkušenosti pro skupinu zákazníků, která se neustále proměňuje, samozřejmě není snadné. Zákazníci zároveň obvykle k nákupům používají hned několik kanálů. Chtějí mít na výběr – a od každého kanálu očekávají konzistentní a přitom něčím výjimečný zážitek.

Je třeba začít od začátku: jak je u vás vlastně definována zákaznická zkušenost a je definována správně?

Když si zákaznickou zkušenost definujete správně, uvidíte, že potřebujete hned několik nástrojů, abyste ji a všechny její součásti mohli dobře uchopit, navrhnout a řídit.

Zákaznická zkušenost totiž není pouhý zákaznický servis. Zatímco zákaznický servis je hlavně o transakčních okamžicích, kdy pracovníci poskytují službu zákazníkovi přímo, zákaznická zkušenost je mnohem širší. Praktické kroky, jak s ní pracovat, přineseme v druhé části článku.

-jk-

Zdroj: business2community.com - online komunita pro manažery a podnikatele
Zobrazit přehled článků ze zdroje business2community.com

Články v sérii

Aktuální

Nebojte se zákaznické zkušenosti (1/2): Nepleťte si ji se zákaznickým servisem

Aktuální

Nebojte se zákaznické zkušenosti (2/2): Návod na úspěch