Naučte se číst své publikum

Ilustrační snímek

Dobrý spíkr pozorně sleduje své publikum, naslouchá a přizpůsobuje se jeho potřebám v průběhu svého vystoupení. Nemusí ovládat telepatii, aby poznal, co si publikum myslí a jak se cítí. Stačí mu k tomu schopnost pečlivě pozorovat okolí a zkušenosti získané praxí.

Pro ty, kteří s veřejným vystupováním ještě tak velkou praxi nemají, přinesl server Trainingmag.com přehled verbálních a neverbálních projevů publika spolu s tipy, jak si získat jeho pozornost.

Publikum, které jste zaujali, kývá, usmívá se, naklání se směrem k vám, dělá si poznámky, udržuje oční kontakt, působí soustředěně, směje se vašim vtipům a příběhům a klade relevantní otázky.

Publikum, které jste nezaujali, zavírá oči, klimbá, zívá, odklání se, nervózně se vrtí, nekouká vám do očí, hraje si s telefonem, čmárá si, mluví se sousedy, sleduje hodinky, má skřížené paže, klade nepřátelské otázky nebo dokonce odchází.

Chcete-li si znovu získat své publikum, zkuste následující kroky:

  • Přijďte blíže k publiku.

  • Mluvte trochu více nahlas.

  • Ukažte větší nadšení pro svou řeč.

  • Přidejte více otázek.

  • Více zdůrazněte hlavní body svého sdělení.

  • Více se uvolněte.

  • Zapojte publikum do nějaké skupinové aktivity.

  • Zapojte relevantní osobní příběh nebo vtip.

  • Ptejte se na příklady nejlepší praxe v daném kontextu.

  • Zeptejte se, zda je to, co říkáte, zajímá.

-kk-

Zdroj: Training Magazine - portál předního amerického časopisu o vzdělávání a profesionálním rozvoji
Zobrazit přehled článků ze zdroje Training Magazine