Nastavování cílů pro pokročilé: 4 zásadní hlediska ke zvážení

1. Co?

Čeho chcete dosáhnout? Klíčové je být co nejkonkrétnější. Vaše cíle musí být jasné a dosažitelné. Také musí být měřitelné, jinak nebudete moci sledovat svůj pokrok. Cíl by vás měl také inspirovat, a proto nesmí být příliš nudný nebo obyčejný. Prostě buďte specifičtí. Také zhodnoťte své slabiny a silná místa. Uvidíte tak, na co se musíte pro dosažení svých cílů soustředit.

Odpovězte si na otázky zmíněné nahoře a také na několik dalších, abyste si svůj cíl stanovili co nejlépe. Nastavování cílů je těžká práce a je to zavazující, tvrdí web smartcompany.com.au.

2. Kdo?

Dokonce i pokud si stanovujete cíle sami pro sebe, budete pravděpodobně potřebovat něčí spolupráci. Jinak byste své cíle nesplnili. Identifikujte tyto lidi.

- Může být potřeba mentor (někdo, kdo již dosáhl úspěchu a může vám dát dobré rady). S takovou osobou si vybudujte silný vztah, protože díky ní můžete cílů dosáhnout mnohem rychleji.

- Možná budete potřebovat někoho, kdo má konexe, abyste si rychleji vybudovali svou síť kontaktů.

- Spolupráce s jistými lidmi bude nezbytná, zvláště pokud si dosažení vašeho cíle žádá aktivitu někoho jiného. V takovém případě zapojte své přesvědčovací schopnosti.

3. Kdy?

Musíte si stanovit časový rámec. Dejte si termín pro splnění. To vám pomůže uvědomit si, co všechno je potřeba udělat, abyste cíle dosáhli. Pokud nemáte pro své cíle časový rámec, nevíte, co má v tom kterém momentu mít prioritu. Také si můžete nastavit termíny pro jednotlivé kroky, abyste po celé trase od začátku do konce věděli, jak postupujete. To může být mnohem užitečnější než pouhé nastavení finálního data.

4. Kde?

Musíte si uvědomit, kde se právě nacházíte z pohledu své vlastní životní perspektivy. Čas od času musíme všichni popřemýšlet o vlastním životě a tom, co děláme a za čím se ženeme. A kam vás vaše cíle dostanou, až je splníte? Vždy je třeba mít představu o věcech, které přijdou potom.

-jk-

Zdroj: SmartCompany - australský informační portál pro manažery a podnikatele
Zobrazit přehled článků ze zdroje SmartCompany