Motivace kreativních zaměstnanců: Oslavujte úspěchy i neúspěchy

Ilustrační snímek

Řídit kreativní zaměstnance není jako řídit zaměstnance na výrobní lince, kde je jakákoli kreativita spíše ke škodě než k užitku. Podívejme se proto na několik praktických tipů, jak motivovat kreativní zaměstnance. Podnikatelský server entrepreneur.com doporučuje:

Vyjadřujte se k novým nápadům

Zaměstnanec, který investuje svůj čas a úsilí do toho, aby přišel s novým nápadem, potřebuje vidět vaše uznání. Čím lépe bude chápat, proč jsou jeho nápady dobré nebo špatné, tím větší motivaci bude mít s novinkami přicházet.

Odměňujte spolupráci

Kreativita je většinou záležitostí týmové práce. Neodměňujte proto jednotlivce, ale všechny, kteří se na nové kreativní myšlence podíleli.

Podporujte kreativní práci v širším časovém horizontu

Veďte své lidi k tomu, aby nemysleli jen na okamžité změny, ale na to, jak změnit věci k lepšímu v horizontu několika následujících let.

Oslavujte i neúspěchy

Chcete-li podpořit kreativitu, budete se muset naučit oceňovat i nápady, které navzdory své důkladné promyšlenosti nakonec neuspěly. Oslavujte vynaložené úsilí a uvažování ve smyslu neustálé snahy se zlepšovat.

-kk-

Zdroj: Entrepreneur.com - portál předního amerického časopisu pro podnikatele
Zobrazit přehled článků ze zdroje Entrepreneur.com