Máte na to vést lidi?

INNERGY, s.r.o. Článek si můžete přečíst zdarma díky společnosti INNERGY, s.r.o.

Vytisknout

Jste připraveni postoupit v kariéře z pozice řadového pracovníka do role manažera s odpovědností za řízení jiných lidí? Nebo jste manažer a zvažujete, zda je na povýšení připraven někdo z vašich podřízených? Pokud si kladete tyto otázky, máme pro vás několik rad, jak to poznat. Jak jistě sami tušíte, žádný jednoduchý test, který bychom mohli vyplnit a získat tak oprávnění vést druhé, neexistuje. Zaměřte se proto na následující oblasti, které jsou podle serveru Forbes.com ty nejdůležitější.

1. Dobré pracovní výsledky

V první řadě zhodnoťte, zda ve své současné práci dosahujete dlouhodobě tak dobrých výsledků, že dokážete zvládnout ještě větší odpovědnost. Jste dostatečně organizovaní a máte motivaci růst?

2. Dobré vztahy s kolegy

Chcete-li řídit lidi, musíte s nimi umět jednat. Máte dobré vztahy s kolegy nejen ve vlastním týmu, ale i v jiných odděleních? Pokud se vztahům s druhými spíše vyhýbáte, měli byste na sobě ještě zapracovat.

3. Úspěšné vedení projektů

Pokud nemáte zkušenosti s vedením projektu o více účastnících, ještě nejste připraveni na manažerskou roli. Zkuste se tedy dobrovolně nabídnout jako vedoucí nějakého projektu. Čím více projektových zkušeností získáte, tím lépe.

4. Schopnost řešit konflikty

Jako kandidát na manažera byste měli umět analyzovat složité situace s klidnou hlavou a získat si potřebné informace dříve, než vynesete nějaký soud. Reagujete-li na konflikty rozčileně, máte tendenci obviňovat druhé a problémy s respektováním odlišných názorů, nejste připraveni.

5. Dobrý učitel, kouč

Dalším předpokladem úspěšného výkonu manažerské role je schopnost být učitelem či koučem druhým v rámci každodenního výkonu vaší práce. Musíte umět naslouchat, být empatičtí, vážit si rozdílnosti, umět motivovat druhé a zdravě si věřit.

6. Dobrý rádce

Respektují vás vaši kolegové natolik, že si k vám chodí pro radu? To, že vás druzí mají rádi, je skvělé, ale samo o sobě to nestačí. Musejí vás respektovat, aby mohli přijmout i taková vaše rozhodnutí, která se jim nebudou líbit.

7. Dobrý lídr

Vnímají vás nadřízení jako schopného lídra? Poznat to můžete podle toho, že jste vybíráni do zajímavých a náročných projektů nebo vysíláni na školení. Pravděpodobně také máte sestavený rozvojový plán nebo jste členy skupiny zaměstnanců s vysokým potenciálem.

-kk-

Zdroj: Forbes.com - prestižní americký časopis a web věnovaný obchodu
Zobrazit přehled článků ze zdroje Forbes.com

Komentáře k článku

Tento článek zatím nikdo neokomentoval. Přidejte komentář jako první.
Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte.
Další informace