Marshall Goldsmith o zvyšování angažovanosti zaměstnanců

Ilustrační snímek

Studie a průzkumy angažovanosti zaměstnanců se většinou soustředí na to, jak jsou zaměstnanci spokojeni s výší svého platu, benefity, firemní kulturou a dalšími vnějšími faktory. Poněkud se při tom opomíjí otázka, co mohou udělat sami zaměstnanci, aby dosáhli větší angažovanosti. Co můžete udělat sami pro sebe?

Právě na tuto otázku se zaměřil Marshall Goldsmith – světově uznávaný kouč vrcholových manažerů, spíkr a autor populárních knih o osobním rozvoji, které vyšly i češtině pod názvy Jak se dostat do vyššího levelu (What Got You Here Won´t Get You There) či Mojo (Bizbooks, 2011) – ve své nové knize s názvem Triggers. Na reálných příkladech ze své koučovací praxe popisuje možnosti, jak dosáhnout pozitivních změn tím, že převezmeme odpovědnost za své činy.

Aktivní otázky

V případě angažovanosti nám podle Goldsmithe mohou pomoci tzv. aktivní otázky. Jejich cílem je převzít odpovědnost za svou vlastní angažovanost bez ohledu na vnější podmínky. Budeme pak nejen angažovanější, ale i spokojenější a dosáhneme měřitelných změn.

1. Udělal jsem vše, co bylo dnes v mých silách, abych si určil jasné cíle?

Bez cílů nelze dosáhnout angažovanosti.

2. Udělal jsem vše, co bylo dnes v mých silách, abych se posunul ke splnění svých cílů?

Zaměstnanci, kteří sledují svůj pokrok, jsou angažovanější.

3. Udělal jsem vše, co bylo dnes v mých silách, abych viděl smysl ve své práci?

Musíme být kreativní, abychom nacházeli smysl v tom, co děláme.

4. Udělal jsem vše, co bylo dnes v mých silách, abych byl šťastný?

Pokud je naše práce smysluplná, jsme spokojenější.

5. Udělal jsem vše, co bylo dnes v mých silách, abych si vytvořil dobré vztahy s ostatními?

Chcete-li mít v práci dobré přátele, buďte i vy jim dobrým přítelem.

6. Udělal jsem vše, co bylo dnes v mých silách, abych byl angažovaný?

Pokud se vědomě snažíme dosáhnout vyšší angažovanosti, dosáhneme jí.

Kniha

GOLDSMITH, Marshall: Triggers: Creating Behavior That Lasts – Becoming the Person You Want to Be. New York: Crown Business, 2015. 272 s.

-kk-

Zdroj: Society for Human Resource Management - největší světová profesní organizace manažerů lidských zdrojů
Zobrazit přehled článků ze zdroje Society for Human Resource Management