Manažeři selhávají hlavně v komunikaci

Profiles International, přední světová společnost působící v oblasti vytváření nástrojů pro hodnocení pracovníků, vydala zprávu, v níž upozorňuje na zásadní příčiny manažerských selhání.

Jedním z nejrozšířenějších problémů jsou podle ní špatné interpersonální a komunikační dovednosti. Ty lze rozpoznat zejména podle následujících projevů:

- Manažer je neustále ve sváru s některým jednotlivcem nebo skupinou ve své organizaci.

- Má pověst autoritářského, chladného, lhostejného, arogantního nebo necitlivého člověka.

- Jedná tak, že polarizuje síly v organizaci.

- Vyhýbá se přímé komunikaci nebo kontaktu s některými či všemi kolegy.

- Špatné zprávy oznamuje spíše e-mailem než prostřednictvím přímé konverzace.

- Projevuje nepřátelský postoj vůči kolegům, kteří sdílejí vzájemně závislé cíle.

- Stává se cílem sabotážních snah.

Chce-li se firma vyhnout manažerským selháním a dosáhnout lepší výkonnosti, měla by:

- Pochopit základní příčiny konfliktů.

- Rozumět manažerskému stylu a motivaci příslušného manažera.

- Pomoci tomuto manažerovi, aby porozuměl svému vlastnímu manažerskému a komunikačnímu stylu.

-kk-

Zdroj: Chief Learning Officer - americký časopis a server pro manažery vzdělávání
Zobrazit přehled článků ze zdroje Chief Learning Officer