Manažeři a sociální sítě: Na co si dát pozor?

Jedním z významných fenoménů našeho moderního světa je komunikace prostřednictvím sociálních sítí. Tímto způsobem můžeme kontaktovat velké množství lidí, zároveň se však ztrácejí veškeré nuance konverzace tváří v tvář, jako jsou výrazy obličeje, gesta či intonace.

Tato forma lidské interakce má nepochybně mnoho výhod, protože můžeme snadno šířit naše sdělení s dobrým úmyslem směrem k širšímu publiku. Nevýhodou je, že někteří jednotlivci zneužívají anonymitu, kterou nabízí virtuální svět, a chovají se způsobem, jaký je při setkání tváří v tvář považován za zcela nepřijatelný.

Jednou z povinností manažerů je proto vést v patrnosti potenciální úskalí používání sociálních sítí.

Ilustrační snímek

Následující varování publikoval na síti LinkedIn Marshall Goldsmith, světově uznávaný kouč vrcholových manažerů, spíkr a autor populárních knih o osobním rozvoji.

  1. V rámci sociálních sítí neexistuje soukromí, a to bez ohledu na to, jak jste opatrní z hlediska různých nastavení.
  2. Někteří lidé používají sociální sítě k šikanování a obtěžování ostatních uživatelů. Nejlepší je vyhýbat se takovým konfliktům, které jsou jen a pouze vyčerpávající.
  3. To, co bylo jednou sdíleno, nelze jednoduše „zamést pod stůl“. Dokonce to není ani možné úplně odstranit ze všech sociálních sítí – ani v tak extrémním případě, kdy se uchýlíte k odstranění celého svého účtu ze sítě. Vždy se tedy může stát, že něco, co jste před lety sdíleli, vás v budoucnu dožene k rozpakům.

V průběhu života vytváříme různé druhy vztahů, z nichž některé jsou trvalejší než jiné. Důležité je umět rozlišovat vztahy, které jsou prospěšné, a ty, které jsou často pouze nevítaným rozptýlením. Ty by měly být sníženy na minimum a případně zcela vyloučeny.

-bn-

Zdroj: LinkedIn Pulse - blogovací platforma sociální sítě LinkedIn
Zobrazit přehled článků ze zdroje LinkedIn Pulse