Manažerem na startu

S povýšením přicházejí nové úkoly, které žádají novou zkušenost. S měnícími se pracovními úkoly by se v pracovní smlouvě měl objevit dodatek, který bude vymezovat nové pracovní úkoly.

Novopečený manažer by se měl především naučit hospodařit s časem. Základem je vyjasnit si s nadřízenými úkoly, které je v nadcházejícím období čekají, a stanovit si priority.

Ten, kdo nemá s vedením lidí zkušenost, by neměl svůj nástup do funkce uspěchat. Vedení může zpočátku požádat o kvalitní manažerský kurz a domluvit se na možnostech dalšího vzdělávání v průběhu práce.

Dobrý šéf se nebojí požádat o radu. Pokud se předchůdce rozešel s firmou v dobrém, není ostuda se na něj obrátit. Ničím podřadným není ani čerpání zkušeností od podřízených.

Manažer by měl mít jasno v tom, co od něho jeho podřízení očekávají. Rychlé zlepšení výsledků, stabilizaci týmu nebo třeba organizační změny?

-hp-
Zdroj: iDNES.cz - přední český zpravodajský portál
Zobrazit přehled článků ze zdroje iDNES.cz