Manažer roztleskávačem

INNERGY, s.r.o. Článek si můžete přečíst zdarma díky společnosti INNERGY, s.r.o.

Vytisknout

Každá úspěšná organizace potřebuje ve vedení někoho, kdo bude šířit nadšení, energii a vitalitu. Vedoucí pracovníci by měli své firmy povzbuzovat. Práce může totiž být náročná a také nudná. Svěží a nadšený vůdce, schopný přesvědčit ostatní, pak může rozdávat energii zaměstnancům, kteří by ji jinak neměli. Povzbuzovat znamená zvyšovat adrenalin všem lidem ve svém okolí. Toto je několik tipů, jak povzbudit vaši organizaci:

- Přidejte chuť. Každý vedoucí pracovník chce, aby jeho zaměstnanci pracovali dobře a úspěšně. Někteří se toho snaží dosáhnout křikem a zastrašováním, záhy však zjišťují, že takový přístup má jen krátkodobé účinky. Důležité je uvědomovat si hodnotu lidí, budovat vzájemný vztah na důvěře. Zaměstnance, kteří důvěřují svému manažerovi není třeba k úspěšným výsledkům strkat, pouze udržovat soustředěné správným směrem.

- Berte povzbuzování vážně. Pečlivě si zvolte, koho budete povzbuzovat a jakého cíle tím chcete dosáhnout. Neudílejte přitom pouze rady nebo varování a aktivně se zapojte do práce se svým týmem.

- Vytvořte strukturu. Základním předpokladem úspěšné práce je uznání a ocenění. Pokud chcete, aby váš entusiasmus ovlivnil ostatní, musíte vytvořit strukturu, která umožní zaměstnancům přispívat a zároveň růst a rozvíjet se.

Důležité je také vědět, že někdy mohou nastat chvíle, kdy povzbuzování nasměruje zaměstnance špatným směrem. Neúspěšné projekty nebo nesplnění termínů jednoduše nelze chválit a šíření entusiasmu v době propouštění nebo fůzí nemůže působit jinak než bezcitně. Neutuchající nadšení v době úpadku firmy bude vždy působit nejen bláhově, ale přímo slabomyslně. Vedlejším produktem povzbuzování může být také laskavý obraz vůdce. Žádný vůdce však nemůže být úspěšný bez vnitřní síly k těžkému rozhodování o svých lidech, což může při povzbuzování způsobovat problémy.

-kk-
Zdroj: darwinmag.com - Magazín věnovaný informačním technologiím a managementu
Zobrazit přehled článků ze zdroje darwinmag.com

Komentáře k článku

Tento článek zatím nikdo neokomentoval. Přidejte komentář jako první.
Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte.
Další informace