Manažer nepotřebuje předsevzetí, ale cíle

Většina lidí si na začátku roku slibuje, že se bude více snažit uskutečnit věci, které by měla udělat - dostat se do lepší formy fyzicky, finančně i psychicky. Platí to i pro vedoucí pracovníky, kteří si slibují, že udělají důležité kroky pro zlepšení chodu svých firem. Článek radí, jak uvést předsevzetí v realitu právě v pozici manažera.

První krok je jednoduchý - rozhodněte se, čeho chcete dosáhnout, co je třeba udělat. Pak přichází složitější část - vymezení cílů. Cíle musejí být co nejspecifičtější. Není při tom čas na obavy, zda daných cílů můžete dosáhnout. Je to chvíle, kdy jasně určíte, co chcete dělat a kdy s tím chcete začít.

Stanovíte-li si příliš jednoduché cíle, nemusí vás jejich splnění uspokojit. Je proto třeba vymezit si cíle složitější, které vás budou motivovat a hnát kupředu, i když je nakonec splníte jen částečně. Stanovujte si však jen takové cíle, které můžete měřit.

Nečekejte také až na konec roku, abyste se mohli ohlédnout za tím, jak se vám dařilo. Zveřejněte své cíle tak, abyste je viděli nejen vy sami, ale i ostatní. Svůj pokrok měřte průběžně. Oslavujte úspěchy a učte se z chyb. Pro další rok si pak určete zase obtížnější cíle.

-kk-

Zdroj: About Management - část amerického portálu About.com věnovaná managementu
Zobrazit přehled článků ze zdroje About Management