Manažer by měl umět chválit i kritizovat

INNERGY, s.r.o. Článek si můžete přečíst zdarma díky společnosti INNERGY, s.r.o.

Vytisknout

Manažeři se obávají toho, že se z jejich špičkových pracovníků, kteří uzavírají obrovské dlouhodobé kontrakty, stanou po vychvalování jen řadoví pracovníci.

V první řadě je pravda to, že je špatně, když manažer někoho jenom pořád vychvaluje a jiného ignoruje. Ale na druhou stranu je občas třeba nějakého zaměstnance vyzdvihnout a motivovat tak ostatní.

Žádné nebezpečí nikomu nehrozí, když manažer pochválí, poděkuje za dobrou práci a skvělé výsledky.

Manažeři se domnívají, že nejde stále jen chválit, ale že je třeba míchat chválu s konstruktivní kritikou. Na tom samozřejmě není nic špatného, kritika zaměstnance vyburcuje. Je ovšem špatně nechválit jen proto, že má manažer dojem, že to dobrého pracovníka zkazí. Musí si dát ovšem pozor, aby po jeho chvále zaměstnanec ještě něco neočekával – například odměny nebo zvýšení platu.

-pk-
Zdroj: Bloomberg Businessweek - portál prestižního amerického týdeníku Business Week a mediální agentury Bloomberg
Zobrazit přehled článků ze zdroje Bloomberg Businessweek

Komentáře k článku

Tento článek zatím nikdo neokomentoval. Přidejte komentář jako první.
Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte.
Další informace