Malý, kdo zná jen malý cíl

Jen těžko můžete dospět k nějakému cíli, když si žádný nestanovíte. Pokud si nenajdete čas, abyste si ujasnili a zapsali své cíle, nemůžete ve své činnosti očekávat úspěch. Zapsat si cíle je skutečně důležité, protože teprve pak v nich můžete mít opravdu jasno.

- Definujte své osobní směřování. Čeho chcete v životě dosáhnout?

- Kreativní cíle, dlouhodobé i krátkodobé. Čeho chcete dosáhnout v následujících třech měsících, půl roce, roce nebo pěti letech?

- Finanční cíle, dlouhodobé i krátkodobé. Nezapomeňte si poznamenat, kolik peněz chcete vydělat.

- Obchodní plány, dlouhodobé i krátkodobé. Čeho chcete dosáhnout v následujících třech měsících, půl roce, roce nebo pěti letech v oblasti obchodu? Zamyslete se i nad marketingovým plánem.

- Konkrétní kroky u každého cíle, včetně marketingového plánu. Každý cíl rozdělte na řiditelné kroky, vymezte konkrétní termíny. Zakomponujte tyto kroky do svých každodenních aktivit.

Cíle si určujte v klidu a s rozvahou. Nepovažujte seznam za definitivní a v průběhu času jej upravujte. Nebudete-li plánovat písemně, může to být velká chyba. Neuvidíte pak, jak se vaše cíle stávají skutečností a lehce se můžete na cestě za jejich uskutečněním ztratit. Uvědomte si, že plánujete pro sebe a nemá vám to ublížit, ale pomoci.

-kk-
Zdroj: Business Know-How - americký server věnovaný různým aspektům řízení malých podniků
Zobrazit přehled článků ze zdroje Business Know-How