1. Musíte vědět, jak na to ze strategického pohledu, ale i zblízka
Abyste viděli věci v širších souvislostech, musíte pozorovat situaci tak, jako byste ji pozorovali z okýnka letadla. Pohled zblízka je však také velmi přínosný. Můžete se ponořit do detailů a ověřit si fakta.
Chcete-li být dobrým lídrem, musíte rozumět oběma těmto perspektivám. Musíte být vizionáři, ale také umět vzít za práci. Musíte mít jasno o tom, v čem spočívá strategická hodnota, ale také umět věci opravdu uskutečňovat.
Vaše vize musí být vaším cílem, ale také musíte mít plán pro to, jakou práci je třeba odvést na nižší úrovni, upozorňuje článek na webu strategy-business.com.
2. Outsourcujte to, co není klíčové
Když připravujete nový produkt nebo službu, nemusíte všechno dělat uvnitř firmy. Nebo minimálně ne v počátečních fázích. Dokážete-li rozpoznat, co a kdy outsourcovat, získáte flexibilitu a můžete řídit vše mnohem efektivněji.
Proto se zamyslete nad outsourcingem klidně i u většiny aktivit. U vás ve firmě by měly zůstat jen funkce, které jsou skutečně zásadní.
Pozorně zhodnoťte, které aktivity jsou pro váš úspěch nejzásadnější, a potom se soustřeďte právě jen na ně. Backoffice, technologie, právní služby – to vše možná může dělat někdo jiný.
Efektivní outsourcing vám umožní dosáhnout dokonalejšího provozu. Všechna dřina, která nemá nijak výjimečný dopad na výsledky vašeho podnikání, by měla jít k někomu jinému.
-jk-