Lídrem může být každý. Rozhodně ne jen manažer

INNERGY, s.r.o. Článek si můžete přečíst zdarma díky společnosti INNERGY, s.r.o.

Vytisknout

Nemáte na vizitce napsáno „Leader“? To vůbec nevadí. Lídrem můžete být, ať je vaše pracovní zařazení jakékoli. Vůdcovství totiž není záležitostí pracovních pozic, ale osobního postoje. Je to způsob výkonu práce založený na inspiraci druhých. Odborník na vytváření osobní značky William Arruda radí na serveru Forbes.com, jak se stát lídrem, i když zatím nezastáváte manažerskou funkci.

1. Nebojte se přiměřeně riskovat

Nedělejte jen slepě to, co vám řeknou. Pokud vidíte určitý problém nebo souvislost, kterou si ostatní neuvědomují, promluvte o tom. Zvažujte a nabízejte různé možnosti řešení.

2. Projevujte uznání

Naučte se poděkovat svým spolupracovníkům i nadřízeným a ocenit jejich pomoc. Lídr se umí podělit o úspěch, povzbudit a vytváří kolem sebe pozitivní atmosféru.

3. Hledejte příležitosti

Nečekejte, až vám řeknou, co máte dělat. Využijte své vnitřní motivace a sami objevujte příležitosti, co udělat ve prospěch zlepšení a zefektivnění své práce a fungování celého týmu.

4. Buďte pozitivní

Lídr si nestěžuje, nešíří pomluvy a neobviňuje všechny kolem sebe. Soustředí se na podstatné věci a hledá cesty, jak uspět, nikoli důvody, proč něco nejde. Pozitivní přístup dělá hodně. Snažte se obklopovat stejně pozitivními lidmi.

5. Vykročte ze své funkce

Ukažte zájem o fungování firmy v širším měřítku, než je jen vaše role a váš tým. Komunikujte se zástupci dalších oddělení, nabízejte jim pomoc. Připojte se do celofiremních iniciativ, ve kterých vidíte smysl. Nebojte se převzít vedoucí úlohu v něčem, čemu věříte. Jako lídr můžete působit nejen v práci, ale i v různých profesních spolcích či jiných mimopracovních skupinách.

6. Staňte se mentorem

Pokud vaše firma nabízí program pro mentory, přihlaste se. Pokud ne, najděte si příležitosti sami. Pomáhejte svým kolegům, uspořádejte trénink nebo malou vzdělávací lekci u oběda. Můžete se dokonce stát mentorem svých nadřízených. Možná by ocenili vaši znalost sociálních sítí nebo jinou dovednost, která jim chybí. Navazujte kontakty a najdete mnoho příležitostí.

-kk-

Zdroj: Forbes.com - prestižní americký časopis a web věnovaný obchodu
Zobrazit přehled článků ze zdroje Forbes.com

Komentáře k článku

Tento článek zatím nikdo neokomentoval. Přidejte komentář jako první.
Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte.
Další informace