Kreativní pracovníci nepotřebují svobodu, ale lídra

Řízení týmu je náročné i v těch nejpříznivějších podmínkách. Pokud však máte řídit lidi, jejichž práce vyžaduje značnou míru kreativity, je to poněkud složitější. Vedle tradičních vůdcovských dovedností potřebuje takový manažer nejen odborné znalosti, ale i schopnost zajistit správné podmínky pro to, aby jeho lidé mohli svou kreativitu plně rozvinout. Jak na to?

Ilustrační snímek

Následujících šest praktických tipů zveřejnil server fastcompany.com.

Vytvářejte kreativní podmínky

Kreativní lidé nepotřebují, abyste s nimi jednali jako v bavlnce. Potřebují však vnímat a užívat si respekt a profesionální podporu od svých nadřízených.

Udržujte si přehled

Lídr kreativního týmu musí vědět, zda jeho tým směřuje správným směrem a v případě nutnosti jej usměrnit. Teprve pak se může těšit důvěře svých lidí.

Zajistěte čas pro kreativní práci

Vaši lidé potřebují čas a prostor pro kreativní práci. Chcete-li od nich ty nejlepší výkony, nenuťte je chodit na zbytečné porady. Zvažte také, kdy je vhodné pracovat v otevřeném prostoru, kde je plno rušivých prvků, a kdy například v domácí kanceláři, kde naopak mohou chybět spontánní diskuse s kolegy. Najděte zkrátka tu správnou rovnováhu.

Nenechávejte kreativitu zcela bez hranic

Bylo by chybou předpokládat, že kreativní pracovníci potřebují úplnou svobodu. Ve skutečnosti jsou naopak raději, když je někdo vede. Cíle a instrukce, které jim dáváte, však musejí být jasné a zpětná vazba konstruktivní.

Podporujte diverzitu

Všichni intuitivně tíhneme k lidem, kteří uvažují podobným způsobem jako my. Lídr kreativního týmu však aktivně vyhledává lidi s různými pohledy na věc. Nepodléhá diskriminačním stereotypům spojeným s rasou nebo pohlavím. Vítá rozdílné životní zkušenosti a dovednosti.

Řiďte více než jen tým

Má-li váš tým být úspěšný, nesmíte se soustředit jen na tým samotný, ale také umět prodat vaše projekty v rámci firmy či potenciálním investorům. Ani ty nejlepší nápady se neprodají samy.

-kk-

Zdroj: Fast Company - portál předního amerického magazínu pro manažery
Zobrazit přehled článků ze zdroje Fast Company