Kreativní odměňování zaměstnanců na konci roku

Konec roku se rychle blíží a vy jako zaměstnavatel přemýšlíte, jak ocenit své zaměstnance. Nemáte dostatečné prostředky pro velkou party nebo tučné prémie? I tak byste měli dostát dvěma kritériím:

- Oslavit příchod svátečních dní,

- uznat snahy a výsledky svých zaměstnanců.

Pokud si nemůžete dovolit večírek, nemusíte se cítit provinile. Často se při těchto příležitostech někdo opije nebo jinak nevhodně chová. Přesto ale zaměstnanci předpokládají, že většina firem má určitou oslavu konce roku.

Další běžná forma poděkování na konci roku jsou finanční prémie. Nejsou ale jediný způsob, jak vyjádřit díky a mají i své stinné stránky. Jistá firma si například ve svých řadách udělala průzkum, jak lidé se získanými prostředky naložili a zjistila, že:

- 29 % jimi zaplatilo účty,

- 18 % si nepamatuje, za co peníze utratili,

- 11 % nakoupilo dárky,

- 11 % zakoupilo vybavení pro domácnost,

- 11 % je uspořilo.

Odměňovat zaměstnance lze s trochou kreativity mnoha různými způsoby:

- Vezměte své lidi na večeři.

- Vezměte je na oběd a dejte jim zbytek dne volno.

- Umožněte jim čtyři pátky v roce odejít z práce dříve.

- Umožněte jim čtyři pondělky v roce přijít později.

- Vezměte je do kina.

- Zajistěte jim poukaz na večeři, do lázeňského komplexu, na sportovní nebo zábavnou událost, zájezd nebo víkend v pěkném hotelu.

- Uspořádejte párty pro jejich děti nebo vnoučata.

- Nakupte pro ně dárkové karty.

- Zeptejte se zaměstnanců, zda jejich jménem máte přispět na charitativní účely.

Dejte jim zkrátka najevo, že jste měli úspěšný rok a oceňujete jejich snahy. A nečekejte v projevech uznání až na konec roku. Měli byste to dělat na pravidelné bázi v průběhu roku při pravidelných hodnoceních výkonu. Konec roku by pak měl být shrnutím a třešničkou na dortu.

-av-
Zdroj: Entrepreneur.com - portál předního amerického časopisu pro podnikatele
Zobrazit přehled článků ze zdroje Entrepreneur.com