Koho byste měli povýšit?

Jako zodpovědný manažer máte jistě zájem o to, aby nerostly pouze úspěchy vašeho týmu, ale aby si i jeho členové mohli kariérně polepšit. Mají ale na to? Server The Daily Muse připravil 7 tipů, jak poznáte, že si váš zaměstnanec zaslouží povýšení. A ne, není to jen o tom, že plní vaše očekávání.

1. Sledujte výsledky

Dosavadní výsledky zajisté nejsou jediným faktorem posuzování. Jsou však dobré pro začátek. Jestliže dokážete kvantifikovat výkony na určité úrovni, můžete pak snadno posoudit, kdo tyto výsledky překonal a kdo ne. Účelný je také zajištění zpětné vazby od klientů.

2. Kdo zůstává přesčas a je flexibilní?

OK, je to možná trochu kruté hledisko. Kdo jiný je však ochotný věnovat práci o něco více úsilí než se od něj očekává než zaměstnanec hodný povýšení? Věnujte pozornost těm, jež jsou časově flexibilní a ochotni se kvůli práci klidně i přestěhovat.

3. Kdo nabízí řešení namísto stížností?

Každý si stěžuje – ředitelé, manažeři, řadoví zaměstnanci. Vy však hledejte takového, který si sice možná postěžuje, ale na druhou stranu dokáže přijít s efektivním řešením problému. Takový člověk je připraven na větší zodpovědnost než jen jako řadový člen týmu.

4. Kdo předává své znalosti dále?

Do týmu přišel nový kolega a váš zaměstnanec se jej ochotně ujal jeho zaučování? Pro vás je to signál, že před sebou máte perspektivního pracovníka, který věnuje pozornost rozvoji vašeho týmu skrze sdílení vlastních znalostí.

5. Kdo má zájem se dále vzdělávat?

Vaši zaměstnanci jistě nevědí všechno. Mají ale snahu se sebezdokonalovat? Kde si zaměstnanci vyhledávají zdroje informací? Požádal vás někdo o školení v určité oblasti? To jsou vaši lidé.

6. Kdo od vás vyžaduje zpětnou vazbu?

Ne každý si užívá hodnocení své osoby a práce. Ten, kdo však o zpětnou vazbu žádá kontinuálně, je připraven na sobě pracovat a hledat chyby, které by mohl zlepšovat.

7. Kdo hovoří o kariérním postupu?

Je to poměrně okatý přístup některých zaměstnanců, že se náhodně zmíní (byť jen žertem) o povýšení. Málokterý však sám iniciuje rozhovor na toto téma. O to více tedy věnujte pozornost těm, kteří zjišťují podrobnosti o procesu podpory nebo chtějí více informací o vyšší pozici.

Proces povýšení je společnou snahou vás, manažera, a samozřejmě i zaměstnance, který si jej zaslouží. Víte, kdo ve vašem týmu aspiruje na lepší pozici?

-bn-

Zdroj: The Muse - americký web s tipy pro rozvoj kariéry a dlouhodobý profesionální růst
Zobrazit přehled článků ze zdroje The Muse