Když vás krize nezabije, tak vás posílí

Krize zkrátka přicházejí, v životě i v byznysu. Jsou různě velké a také mají různý dosah. Zatímco některé vidíme každý den v médiích, jiné probíhají uvnitř firem.

Je jedno, zda jste krizi způsobili vy, někdo z vašeho týmu nebo někdo zcela neznámý. Na vás je nyní, abyste ji vyřešili. Přirozená reakce vám bude velet utéci, schovat se nebo se začít bránit. Vy byste však měli zvolit zcela opačný postup. Myslí si to alespoň Jack Welch.

Ilustrační snímek

Dlouholetý generální ředitel společnosti General Electric (1981-2001) a odborník na rozvoj lídrů, který v roce 2010 založil vlastní obchodní školu Jack Welch Management Institute na Strayer University ve státě Virginia, pravidelně publikuje své postřehy na síti LinkedIn.

Tentokrát se zaměřil na téma řízení krizových situací. Popsal následující kroky, jak předcházet krizím a pokud již nějaká nastane, jak ji zvládnout.

Preventivní kroky pro předcházení vzniku krizových situací

  1. Budujte kulturu otevřené komunikace, v níž se lidé nemusejí obávat upozorňovat na problémy.

  2. Pravidelně kontrolujte a revidujte, jaké chování odměňujete, a ujistěte se, že zaměstnanci celému systému odměn rozumějí.

  3. Se všemi zacházejte s úctou, včetně zaměstnanců, které propouštíte z důvodu nedostatečných výkonů.

  4. Buďte příkladným členem své komunity. Angažujte se, i když žádná krize není.

  5. Založte si profily na sociálních sítích, abyste v případě krize mohli své příznivce z řad veřejnosti informovat osobně.

S čím počítat, když přijde krize

  1. Předpokládejte, že problém je závažný. Připravte se raději na nejhorší.

  2. Předpokládejte, že všechny informace se mohou dostat ven. Neexistují žádná tajemství, která byste měli skrývat.

  3. Předpokládejte, že vaše firma nebo pracovní skupina bude vláčena bahnem.

  4. Předpokládejte, že budete muset udělat změny v řízení lidí a procesů.

  5. Předpokládejte, že krizi zvládnete a vyjdete z ní silnější.

A už je vaše krize jakákoli, postavte se k ní čelem. Rychle zjednejte nápravu a poučte se z ní, aby se již nikdy neopakovala.

-kk-

Zdroj: LinkedIn Pulse - blogovací platforma sociální sítě LinkedIn
Zobrazit přehled článků ze zdroje LinkedIn Pulse