Když to nejde jinak, klidně si problémovou osobu podejte

I když jste si možná práci manažera představovali jinak, zatím jen řešíte problémy se zaměstnanci. Obvykle jsou to malichernosti, ale může se stát, že se setkáte se zaměstnancem, jehož práce je skvělá a který každoročně získává odměny, ale irituje vás i ostatní svým chováním.

Pozor ale na to, když mu někdo něco vytkne. Pak si možná poslechne, že žádný není tak dobrý pracovník jako on. Jak s takovou osobou jednat? Určitě je třeba tento problém vyřešit, protože k čemu je špičkový pracovník, když má jeho nevhodné a nesprávné chování záporný efekt na celý tým, ale i na vás jako na manažera.

Nejdříve se zaměřte na to, jak jeho chování probíhá, v jakých situacích, a jaký přesný vliv má na své kolegy. Má jeho chování vliv na spolupráci v týmu a na tom, jak si vaši zaměstnanci důvěřují?

Pak se zaměřte na důsledky jeho chování pro něho samotného. Možná, že se mu lidé vyhýbají nebo jej naopak vyhledávají. Jakou dostává práci? Podřadnou nebo vedoucí?

Nejlepší by bylo udělat kolektivní diskuzi o tom, co od týmu očekáváte, jakou práci, ale i morální chování. Zkuste mluvit, co nejvíc obecně a doufejte, že každý pochopí.

Pokud nepřinese tato schůzka žádné výsledky, budete muset volit rozhovor mezi čtyřma očima, kde ale na obecnosti zapomeňte a danou osobu si pěkně podejte. Možná, že vás bude nenávidět a pomlouvat jako své kolegy, ale když nejde situace řešit po dobrém...

Nakonec sama tato osoba musí vědět, co očekává a zda se hodlá podřídit nařízení shora.

-pk-

Zdroj: Joan Lloyd & Associates - stránky americké koučky Joan Lloydové
Zobrazit přehled článků ze zdroje Joan Lloyd & Associates