Kdo je typickým konzumentem vína?

Americká společnost Constellation Wine nechala vypracovat projekt, který by popsal typického konzumenta vína. Výzkum 3 500 respondentů, kteří si v posledním měsíci zakoupili alespoň jednu láhev za nejméně 5 dolarů, však dospěl k tomu, že typický konzument neexistuje. Spotřebitelé se naopak dělí do šesti kategorií, z nichž každá je charakteristická jiným souhrnem vlastností, motivací, preferencí a nákupním chováním.

1. Nadšenci jsou hladoví po všem od zkoumání vína po jeho pití.

2. Hledači image jsou nároční a sledují trendy.

3. Chytří nakupující dávají přednost hodnotě před penězi.

4. Tradicionalisté hodnotí vína podle historie.

5. Spokojení pijani hledají rozumnou volbu.

6. Zaplavení spotřebitelé (největší skupina, 23 % respondentů) považují nákup vína za složitý a obávají se, že udělají chybu.

Výzkum má ambice inspirovat nové tvůrčí přístupy ve všech oblastech, kde se spotřebitelé setkávají s vínem.

-kk-

Zdroj: Víno.cz - Obsáhlý průvodce světem vína a vinařství.
Zobrazit přehled článků ze zdroje Víno.cz