Každý svého charismatu strůjcem

Charismatičtí lidé inspirují druhé k větší míře podpory a loajality, což posiluje schopnost vytvářet výkonné týmy, pevnější vztahy se zákazníky nebo řídit změny. Samotné charisma sice úspěch v obchodním světě nezaručí, je však bezesporu výhodou. Organizace, které dokáží přilákat a rozvíjet charismatické lidi, dokáží také dospět k lepším výsledkům.

Na vlastním charismatu musí každý pracovat sám – tím, že si dokáže lépe uvědomit přednosti svého charakteru a dokáže je předat ostatním. Nejčastější předpoklady charismatické osobnosti zahrnují:

Vysoká sebeúcta

Lidé s vysokou mírou sebeúcty si věří a jednají autenticky.

Hnací síla

Charismatičtí lidé žijí své vlastní životy podle toho, co je pro ně důležité. Jejich chování řídí pevné hodnoty.

Smyslové vnímání

Lidé s vysokou mírou emoční inteligence dokáží vnímat své vlastní pocity i pocity druhých.

Sdílená vize

Charismatičtí lidé mají vizi toho, co chtějí, nejen sami pro sebe, ale i pro svou organizaci.

Vyvážená energie

Charismatičtí lidé mají hodně energie, kterou dokáží předávat ostatním. Vytvářejí pozitivní atmosféru.

-kk-

Zdroj: HR Magazine - britský magazín pro manažery lidských zdrojů
Zobrazit přehled článků ze zdroje HR Magazine