Každá prezentace potřebuje prvek přesvědčivosti

Proč se vlastně vůbec snažit být přesvědčivým řečníkem? Protože v zásadě vždy potřebujete publikum o něčem přesvědčit. Třeba o tom, že to, co říkáte nebo ukazujete, je skutečně důležité. A že by tomu tedy měli věnovat pozornost.

Podívejme se na několik technik, které vám pomohou stát se ještě přesvědčivějšími. Publikum bude znatelně pozornější, když je začnete používat.

Ilustrační snímek

Potvrdili to lidé, kteří absolvovali školení od autorky článku na webu presentationmagazine.com. Jejich posluchači byli díky těmto technikám vnímavější a více dávali pozor na to, co jim říkali.

Publikum byste měli umět přesvědčit i tehdy, pokud to jediné, co prezentujete, jsou aktuální informace o projektu. Přece jste něčeho dosáhli a váš projekt je jistě důležitý.

Dobrým příkladem co do přesvědčivosti jsou obchodní a prodejní prezentace. Avšak i mnohé jiné prezentace musejí být dostatečně přesvědčivé, zvláště když:

  • Žádáte lidi, aby něčemu věnovali čas a peníze (tehdy je třeba inspirovat).
  • Přesvědčujete tým, aby udělal nějaké nelehké změny.
  • Žádáte o schválení určitého návrhu.
  • Žádáte posluchače, aby podnikli určité kroky.

Jak udělat prezentaci opravdu přesvědčivou

  • Musíte porozumět tomu, jaké problémy publikum řeší, ukázat empatii.
  • Nabídněte řešení, které je pro publikum skutečně užitečné.
  • Jasně řekněte, jaké ponesou náklady, když zůstanou nečinní, nebo když neudělají to, co jim doporučujete, ale něco jiného.
  • Vyprávějte nějaký příběh, aby každý pochopil, že někdo už to, co navrhujete, úspěšně použil.
  • Jasně vysvětlete, jakou akci po posluchačích vlastně chcete. A přitom hlavně vy sami musíte věřit tomu, co říkáte.

Samozřejmě je to o tréninku. Prezentaci musíte přednést tak, aby publikum nadchla a zaujala. A pamatujte si, obrázky vám vždy pomohou vyvolat nebo předat emoce.

-jk-

Zdroj: Presentation Magazine - portál věnovaný prezetacím a veřejnému vystupování
Zobrazit přehled článků ze zdroje Presentation Magazine