Jste manažerem i ve svém volném čase?

Manažerská práce je někdy (většinou) velká dřina vyžadující plné soustředění a váš mozek stěží dokážete vypnout i v osobním životě, což není vůbec zdravé. Některé poznatky z managementu se ale hodí i na doma, a proto se členové Young Entrepreneur Council prostřednictvím serveru SmartBlogs podělili o své zkušenosti s managementem osobního času a připravil následující rady:

1. Mějte priority na očích

V práci jedete na 100 %, ale občas se vám stane, že zapomenete nakoupit, přijít včas na večeři nebo dokonce vyzvednout děti ze školky. Tomu je konec. Zásobte se lepicími papírky a lepte své poznámky tam, kde je budete mít stále na očích.

2. Práce zábavou

Jak už jsme uváděli v našem článku. Rovnováha mezi prací a osobním životem už není zdaleka takový hit jako dříve. Zejména pro podnikatele a velmi vytížené lidi je vhodnější tyto dvě složky integrovat. Základem je nechápat svou práci pouze jako zdroj obživy, ale naučit se svou práci mít rád a pokud je to možné vneste do ní i trochu toho (osobního) života.

3. Vytvářejte si nepracovní závazky

V práci jste svazováni závazky a povinnostmi ze všech stran, avšak pro zachování určité rovnováhy je dobré si tyto závazky vytvářet i mimo práci. Sportujete rádi nebo chcete více chodit s přáteli ven? Pak to dělejte pravidelně.

4. Udělejte si seznam

Sepište si vše, co byste chtěli dělat ve volném čase a pak dvě třetiny vyškrtněte. Nyní už je to zvládnutelné. Volte své úkoly s ohledem na jejich význam - tedy odpočinek před dalším pracovním dnem.

5. Rozdělte si svůj čas na „on“ a „off“

Cítíte se zrelaxovaní pokaždé, když vyrazíte mimo civilizaci, kde není elektřina nebo mobilní spojení? To samé můžete udělat i v osobním životě. To, že emaily vám plní schránku 24 hodin denně, ještě neznamená, že vy je musíte 24 hodin denně řešit. Připravte se být co nejproduktivnější v pracovní době a o volný čas už jen relaxujte. Noci a víkendy jsou jen vaše. Pokud přeci jen musíte být připraveni „na vše“, vyhraďte si konkrétní denní dobu (třeba 20 minut před spaním), kdy vyřídíte nové zprávy.

6. Zrekapitulujte svůj den

Reporting má něco do sebe. Rutinní výčet činností, které jste za ten den udělali, donutí váš mozek přepnout z pracovního módu. Proč byste měli myslet na další úkoly, když jste svůj seznam už odeslali?

7. Dbejte na sociální hranice

Jsou určitá místa nebo čas, kdy je nevhodné řešit své určité záležitosti. Stejně tak jako v pracovní době je nevhodné plánovat s partnerem víkendový výlet, tak i u rodinné večeře se nesluší řešit pracovní povinnosti.

-bn-

Zdroj: SmartBlogs.com - síť odborných blogů
Zobrazit přehled článků ze zdroje SmartBlogs.com