Je úkolem manažera motivovat zaměstnance?

Tuto otázku si jistě nejednou položil nejeden manažer. Odpověď je taková, že chování manažera by mělo být jednou ze tří složek, která zaměstnance motivuje. Kromě toho hraje v této oblasti roli motivace samotného zaměstnance a práce samotná. Stačí aby jedna z těchto tří složek špatně fungovala a už nastane v celém motivujícím procesu problém a zaměstnanec se nebude cítit v práci spokojený.

Každého člověka motivují jiné věci a úkolem manažera by mělo být zjistit, co motivuje jednotlivé členy z jeho podřízených. Například pokud má v týmu člověka, který miluje výzvy, měl by mu dávat rozmanité úkoly a přidávat mu povinnosti.

Každopádně vztah zaměstnance a manažera hraje velkou motivační roli. Manažer by měl jednat se svými zaměstnanci s respektem, hodnotit jejich práci, mluvit s nim o tom, co očekávají a poskytovat jim odezvu.

-pk-

Zdroj: Joan Lloyd & Associates - stránky americké koučky Joan Lloydové
Zobrazit přehled článků ze zdroje Joan Lloyd & Associates