Jak zvládnout roli posla špatných zpráv

INNERGY, s.r.o. Článek si můžete přečíst zdarma díky společnosti INNERGY, s.r.o.

Vytisknout

Nepodáváte dostatečné výkony. Nepovýšíme vás, i když splňujete veškeré předpoklady pro povýšení. Na tomto projektu už dále pracovat nebudete. Vaše pracovní místo bylo zrušeno. Jste propuštěn. To všechno jsou ukázky negativních sdělení, které musí dobrý manažer umět předat a vysvětlit svým podřízeným. Nositel špatných zpráv to nikdy nemá jednoduché. Neměli byste však zapomínat, že ten, komu špatné zprávy sdělujete, to má ještě těžší než vy.

Vyhýbat se špatným zprávám nemá smysl. Když například nepovýšíte zaměstnance, který s povýšením počítal, měl by od vás slyšet vysvětlení. Mlčení vás může připravit o důvěru celého týmu. Server Inc.com proto přinesl několik doporučení, jak sdělovat špatné zprávy profesionálně. Všichni asi máme zkušenost s tím, že se nám nepodařilo sdělit určitou špatnou zprávu zrovna nejlépe. Pojďme to tedy zkusit znovu a lépe.

Neříkejte si, jak je to pro vás těžké

Čím negativnější představu o dané situaci si vytvoříte se své mysli, tím hůře se vám bude mluvit. Budete nervózní a začnete se nepříjemným rozhovorům vyhýbat. Berte to zkrátka tak, že musíte se svým zaměstnancem mluvit. Když k celé věci přistoupíte jako k běžnému rozhovoru, budete se cítit lépe a budete tak i působit na druhé.

Zahoďte scénář

I když se budete snažit co nejlépe připravit, rozhovor nakonec nebude probíhat podle vašeho očekávaného scénáře. Když se budete snažit dodržet předem připravený scénář, nečekané otázky vás příliš vyvedou z míry. Přistupujte proto k celé věci pružněji. Raději si připravte různé možnosti odpovědí a držte se pravidla mluvit stručně, jasně a neutrálně.

Vnímejte druhou stranu

Ptejte se, jak zaměstnanec nahlíží na celou situaci. Ukažte, že vás zajímá jeho názor a respektujte jej. Dávejte si velký pozor na emoce. Nikdy byste neměli vystupovat jako oběť. Pokud se bavíte o hodnocení výkonnosti nebo ukončení nějakého projektu, myslete na to, že spolu budete nadále pracovat. To, co říkáte, nemusí být příjemné, je však třeba mluvit upřímně a férově.

Další tipy čtěte v článcích:

Propouštěné nezajímají vaše pocity

Jak zvládnout obtížnou konverzaci s dobrými zaměstnanci

Umíte vést složité rozhovory se zaměstnanci?

10 tipů pro posly špatných zpráv

-kk-

Zdroj: Inc.com - portál amerického magazínu Inc. pro začínajcí podnikatele
Zobrazit přehled článků ze zdroje Inc.com

Komentáře k článku

Tento článek zatím nikdo neokomentoval. Přidejte komentář jako první.
Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte.
Další informace