Jak zvládat stres, kterému čelí manažeři

Lidé pracující na manažerských pozicích jsou kvůli své zodpovědnosti často vystaveni vyššímu stresu než jejich podřízení. Situace je mnohdy o to horší, že kvůli svému postavení a kvůli tomu, že jdou ostatním příkladem, nemohou svůj stres nijak projevovat (nebo si to alespoň myslí) a snaží se ho před ostatními spíše utajit. To je ale z dlouhodobého hlediska cesta k vyhoření. Přinášíme vám několik rad, jak se se stresem vyrovnat.

Ilustrační snímek

Naučte se lépe delegovat práci

Jak uvádí web TED.com, manažeři mají tu výhodu, že mohou svoji práci delegovat na své podřízené. Řada z nich to ale nechce nebo neumí dělat. Nebojte se práci předávat svým podřízeným a vypracujte systém efektivní delegace práce.

Soustřeďte se na priority

Tato rada platí pro manažery stejně jako pro kohokoliv jiného, kdo je ve stresu. A zní: když nevíte, kudy kam, nezaobírejte se detaily a neztrácejte čas na nedůležité věci. Určete si své priority a soustřeďte se na ně. A především, soustřeďte se na věci, které můžete ovlivnit, a na ty ostatní neplýtvejte svými kapacitami.

Naučte se relaxovat

I manažeři musí umět relaxovat. Nezapomínejte si plánovat i odpočinek a nepropadejte kvůli stresu workoholismu. Jedině pokud budete kvalitně odpočívat budete pak schopni i kvalitně a efektivně pracovat.

O stresu se svým týmem otevřeně hovořte

Pokud čelíte stresu, nemusíte si to nechávat pro sebe. Naopak, je to dobrá příležitost toto téma otevřít i se svým týmem a ukázat svým podřízeným, že se o tématu psychického zdraví a zvládání stresu má mluvit otevřeně.



-mm-

Zdroj: TED.com - nezisková organizace zaměřená na podporu „myšlenek hodných šíření“.
Zobrazit přehled článků ze zdroje TED.com