Jak zajistit, aby si váš tým udržel inovativní přístup a motivaci?

Každý manažer chce, aby jeho tým byl inovativní a motivovaný, aby reagoval na moderní trendy a aby za každých okolností byl pozitivní. Jak z pozice manažera zajistíte, že tým získá takový přístup a udrží si jej? Jak se nezaseknout na jednom místě a nestagnovat? V tomto článku si ukážeme čtyři tipy, jak těchto cílů ve vašem týmu dosáhnout.

Ilustrační snímek

Najímejte jen ty nejlepší lidi

Mnoho manažerů se bojí do svého týmu najímat příliš schopné lidi, protože by je podle nich mohli „přerůst“, být lepší než oni a nakonec jim uzmout jejich vedoucí pozici. Pokud ale chcete, aby váš tým byl inovativní a udržel si konkurenceschopnost, musíte do něj naopak najímat ty nejlepší možné pracovníky a dát jim prostor ukázat, co v nich je.

Praktikujte transparentní leadership

Tato filozofie se točí okolo myšlenky, že ve zdravém a prosperujícím týmu, který chce být inovativní, by se neměl nikdo bát mluvit nahlas a i řadový člen týmu by měl být schopen jednoduše přijít za manažerem a říci mu svůj názor. Má to svoji logiku. Nejlepší nápady na inovace totiž nepřichází shora, ale od „pěšáků“, tedy lidí, kteří jsou v přední linii a znají praxi ze všech nejvíce.

Definujte krátkodobé i dlouhodobé cíle

Jak uvádí Harvard Business Review, tým i všichni jeho členové musí mít jasně definované krátkodobé i dlouhodobé cíle. Jedině tak může tým jako celek dosahovat úspěchu. Tyto cíle musí být měřitelné a průběžně je potřeba dělat analýzy, jestli se cílů dosahuje, případně proč ano a proč ne. Bez tohoto systému je inovace pouhou náhodou a posun týmu je spíše tápáním ve tmě.

Nahraďte mikro-management inspirací

Vaším cílem by nemělo být určovat zaměstnancům do puntíku, co mají dělat, ale spíše je vyškolit a opatřit takovou filosofií, že budou schopni pracovat sami za sebe v rámci určitých priorit, které vaše společnost a váš tým mají. Soustřeďte se tedy na nastavení mysli vašich pracovníků spíše než na jejich specifické dovednosti a hard skills. Jedině tak dosáhnete samostatnosti a efektivity práce u členů vašeho týmu.

 

-mm-

Zdroj: Harvard Business Review - zpravodajský portál vydavatelství přední americké obchodní školy Harvard Business School
Zobrazit přehled článků ze zdroje Harvard Business Review