Jak zabránit zaměstnancům v chození do práce

Většina manažerů se bojí, že nepřítomnost zaměstnanců bude pro organizaci zátěž, ale nová zpráva Harvard Business Review ukazuje, že když nemocný zaměstnanec přijde do práce, není to příliš výhodné. Bez ohledu na nedostatky současných měřicích nástrojů a výzkumů, většina lidí souhlasí s tím, že presentismus (být přítomen za každou cenu) představuje pro zaměstnavatele velký problém. Když se lidé necítí dobře, zkrátka nedělají svou práci nejlépe, jak by mohli. Co se dá s presentismem dělat?

- Buďte si vědomi tohoto problému a seznamte s ním své manažery. Připusťte, že manažeři často jemně podněcují pracovníky, aby byli v práci i když jim není úplně nejlépe a nemohou pracovat na plný výkon.

- Poznejte zdravotní problémy, kterým čelí vaše pracovní síla. Může to být chřipková sezóna, která právě vrcholí, nebo alergie, migrény, deprese, které nejvíce ohrožují váš konkrétní pracovní ekosystém.

- Vzdělávejte své zaměstnance. Kolik z nich umí popsat rozdíly mezi nachlazením a sezónní alergií? Jaké jsou jejich názory na různé přístupy ke zvládání chronických onemocnění a jiných hrozeb produktivity?

- Nabízejte vzdělávání a podporu při zvládání onemocnění. Namísto počítání dnů nemocenské nabízejte vzdělání a informace. Uspořádejte v přestávce na oběd informační sezení o problémech jako zvládání onemocnění, ergonomie, snižování stresu a další .

- Utrácejte, abyste ušetřili. Zkuste se podívat na prevenci a řízení chronických pracovních onemocnění jako na investici zabraňující ztrátám produktivity. Buďte ochotni nabídnout zdravotní plán, který podporuje výdaje za nové a lepší léčebné postupy, jako jsou léky proti alergiím nebo poradenství při depresích.

-ba-

Zdroj: Sales & Marketing Management - americký server pro obchodníky a marketéry
Zobrazit přehled článků ze zdroje Sales & Marketing Management