Jak vzbudit nadšení pro práci

Podpora nadšení pro práci znamená pro vůdce hledání smyslu a důležitosti nejprve ve vlastní činnosti. Jak tedy můžete pěstovat u svých lidí nadšení pro práci tak, aby to mělo patřičnou důležitost?

- Soustřeďte se na pozitiva. Nadšení vedoucích pracovníků bývá zřejmé, poměrně rychle lze rozeznat, zda se o svou firmu zajímají. Nezavírají se v kancelářích, ale komunikují s lidmi. Setkávají se se zaměstnanci i zákazníky, aby se seznámili s jejich záležitostmi a problémy. Využívají tato setkání také k tomu, aby mluvili o pozitivních věcech.

- Řešte negativa. Nadšení vůdcové vědí, jak se věci mají. Vidí, co funguje a nefunguje, a jelikož mají vybudované vztahy s lidmi na všech úrovních, dokáží lépe zmobilizovat zaměstnance k řešení problémů.

- Stanovujte vysoká očekávání. Vůdci se zájmem o práci a vysokými očekáváními inspirují ostatní k témuž. Měli by si ale dávat pozor na vyvážení svého přístupu - někdy sáhnout ke snížení objemu práce, nikoli však očekávání.

-kk-

Zdroj: Harvard Business Review - zpravodajský portál vydavatelství přední americké obchodní školy Harvard Business School
Zobrazit přehled článků ze zdroje Harvard Business Review