Jak vést virtuální tým k výsledkům

Naučte se, jak lépe vést své lidi, i když jste od daleko. Cíl zůstává stále stejný, jako když jde o vedení lidí, které vidíte tváří v tvář - je třeba, aby udělali svou práci.

Ilustrační snímek

Pokud se s některými kolegy nemůžete setkávat osobně, zkuste využít následující tipy, které navrhuje Kevin Eikenberry v knize Remarkable Leadership - Unleashing Your Leadership Potential One Skill at a Time (Pozoruhodný leadershiop – rozvinutí vůdcovského potenciálu dovednost po dovednosti) a které představil web management-issues.com.

Efektivní vedení na dálku

- Aktivní porady: Pro virtuální tým není nic důležitějšího než efektivní a produktivní porady. To pro vás znamená, že si musíte zvyknout na plánování krátkých schůzek s jasně definovanou agendou. A také se snažte udržet plnou pozornost všech přítomných v jejich průběhu.

- Jasná očekávání: Aby každý ve vašem týmu byl co nejefektivnější, musíte minimalizovat počet nesprávných předpokladů, které by si mohli lidé ve svých hlavách vytvořit. Jelikož s lidmi, které řídíte na dálku, komunikujete méně často, zaměřte se na to, aby jim bylo vždy naprosto jasné, na čem mají pracovat a co se od nich očekává.

- Zaměření na výsledky: Pravděpodobně nebudete mít tolik příležitostí předat virtuálním kolegům zpětnou vazbu. Zaměřte se proto na tu nejdůležitější oblast, což jsou výsledky. Není důležité, co vaši kolegové dělají v konkrétní okamžik pracovní doby nebo jestli svou práci dělají po nocích. Jde hlavně o to, aby byly vidět výsledky.

- Investice do pracovních vztahů: Když je mezi vámi obrovská vzdálenost, může to být těžké. O to důležitější je však najít čas na budování a upevňování vztahů s těmito kolegy. Nedělejte to jen vy sami, povzbuzujte své lidi, aby pracovní vztahy budovali a posilovali i mezi sebou navzájem.

- Vzájemná důvěra: Věřte kolegům a očekávejte od nich to nejlepší. Jasná očekávání v kombinaci s častou a upřímnou komunikací budou fungovat i na dálku. Ujistěte své vzdálené kolegy, že jim plně důvěřujete. A buďte trpěliví – když lidé nejsou v bezprostředním kontaktu, trvají některé věci prostě o něco déle. Nerezignujte však a neustále hledejte způsoby, jak všechny procesy zrychlit a zjednodušit.

Kniha

Kevin Eikenberry: Remarkable Leadership-Unleashing Your Leadership Potential One Skill at a Time; Jossey-Bass, 2007, 288 stran

-jk-

Zdroj: Management Issues - britský portál s novinkami, analýzami a názory z oblasti managementu
Zobrazit přehled článků ze zdroje Management Issues