Jak správně podat negativní zpětnou vazbu

Poskytování zpětné vazby zaměstnancům je velice důležité, a to nejen zpětné vazby pozitivní, ale i negativní. Důležité je však přitom také to, jak konkrétně dokáže manažer svým podřízeným zpětnou vazbu – zejména tu negativní - tlumočit. Rozhodně by neměl podřízeného, s nímž nesouhlasí emotivně napadat nebo mu nadávat. Toto je několik tipů pro správné poskytování negativní zpětné vazby:

- Ovládejte své emoce.
- Snažte se negativní zpětnou vazbu podávat podřízenému v soukromí.
- Vyjadřujte se k selhání v konkrétní situaci, nikoli k selhání konkrétní osoby.
- Buďte konkrétní.
- Jednejte okamžitě.
- Nekřičte.
- Dohodněte se se zaměstnancem na podmínkách jeho zlepšení.
- Uzavřete celý spor dohodou a přeneste se přes něj.

**Datum vydání:** IV/2003
Zdroj: About Management - část amerického portálu About.com věnovaná managementu
Zobrazit přehled článků ze zdroje About Management