Jak si vybudovat úspěšnou osobní značku ve třech krocích

Určité konkrétní vlastnosti, prestiž a kvalitu si spojujeme nejenom se značkami a výrobky, ale i s jednotlivými lidmi. Ve světě obchodu a managementu se ustálil termín „osobní značka“, kterou by si měl každý, kdo chce být úspěšným lídrem, cíleně pěstovat. Člověk, který nemá vybudovanou silnou a pozitivní osobní značku, má mnohem menší šanci stát se manažerem a úspěšným vedoucím. Osobní značka je vlastně soubor unikátních vlastností, které okolí automaticky vyvstanou na mysli, když se mluví o určitém člověku, Vybudovat si mezi lidmi vaší osobní značku je základem úspěchu v pracovním, a často i v osobním životě.

Podle INC.com je nutné při budování osobní značky postupovat ve třech základních krocích:

Definujte si sami pro sebe, kdo jste a čím jste výjimeční

Osobní značka musí být založena na určitých osobních kvalitách, které jsou vám vlastní. Nesnažte se být někým, kým nejste, a podpořte a rozviňte své skutečné dobré vlastnosti. Jádro vaší osobní značky by mělo odpovídat na otázku: „Čím je tento člověk nápomocen ostatním a jaký je jeho přínos pro okolí?“ Podpořte ty vlastnosti, které nějakým způsobem pomáhají lidem kolem vás.

Propojte vaše klíčové silné stránky se vším, co děláte

Vlastnosti v rámci vaší osobní značky by se měly promítat do všeho, co děláte. Nejlépe jak v osobním, tak pracovním životě. Pokud chcete, aby vás lidé viděli jako stoprocentně spolehlivého člověka, musí na vás být spoleh vždy a všude. Pamatujte však, že budování osobní značky je dlouhodobý proces, který zabere určitý čas.

Aktivně svoji značku propagujte

Nečekejte, že lidé si jednoduše vaší nové značky všimnou a začnou ji automaticky přijímat. Musíte ji aktivně propagovat. Sdílejte na LinkedInu články týkající se vaší expertízy, představujte se jako profesionál v určitém oboru, poukazujte na své manažerské dovednosti, dovzdělávejte se ve vámi vybraných oblastech a pečlivě si budujte pověst odborníka. Nenechte nikoho na pochybách, kdo jste a co děláte a čeho si na sobě sami vážíte.

 

-mm-

Zdroj: Inc.com - portál amerického magazínu Inc. pro začínajcí podnikatele
Zobrazit přehled článků ze zdroje Inc.com