Jak si vybudovat osobní značku po změně profese

Po kariérní změně musíte využít všechny možné komunikační prostředky k tomu, abyste se prezentovali potenciálním zaměstnavatelům a klientům. Využijte osobní webové stránky, sociální sítě i profesní sdružení a konference.

Ilustrační snímek

Nejdřív změna kariéry, potom změna osobní značky

Přestože některé z vašich dovedností z předchozího oboru jsou převoditelné, musíte to dokázat. Vysvětlete, jak a proč jsou relevantní a užitečné i ve vaší nové oblasti nebo oboru.

Ujistěte se, že jasně říkáte, že mnohé vaše vlastnosti a schopnosti, které možná nebyly v původní kariéře tak zásadní, jsou ve vaší nové oblasti zájmu velmi žádoucí a užitečné. Buďte názorní a jděte do detailů v tom, co můžete poskytnout.

Dokažte, že zkušenost v novém oboru už vlastně máte

Nesoustřeďte se příliš na to, co jste dělali v dosavadní kariéře, kterou jste právě opustili. To platí zejména tehdy, když se předchozí popis práce velmi lišil od vašeho nového povolání.

Pokud víte, jak své dovednosti využít v novém oboru, budete o tom patrně schopni přesvědčit i budoucího zaměstnavatele. Máte-li tedy co nabídnout, je důležité, aby o tom po kariérní změně věděli všichni, říká článek na webu addicted2success.com.

Získávejte nové odborné znalosti

Mějte přehled o tom, jaké jsou současné standardy ve vašem novém oboru. Jak na to? Absolvujte kurzy a výuku, a tuto skutečnost zmiňte ve svých online profilech. Interakce s lidmi z oboru vám zase přinesou nová spojení a příležitosti.

Buďte aktivní: dávejte rozhovory, učte a pište

Vytvářejte svůj vlastní obsah a šiřte jej po internetu. Připravte si krátkou sérii videí, protože tak můžete zasáhnout mnoho lidí. Propagujte se a ukažte, že jste tady a že jste v novém oboru připraveni pomáhat a pracovat.

Konferencí se neúčastněte jen pasivně, snažte se tam vystupovat. Nezáleží na tom, jaké dovednosti nebo zkušenosti máte. Je totiž dost možné, že ať jsou jakékoli, mohou někoho zajímat. Když účastníkům konference můžete sdělit něco užitečného, neváhejte. Své zážitky a zkušenosti se nebojte sdílet.

Také zkuste blogovat a budovat svou značku prostřednictvím publikace myšlenek a nápadů.

-jk-

Zdroj: Addicted2Success - web věnovaný osobnímu rozvoji a úspěchu v podnikání i životě
Zobrazit přehled článků ze zdroje Addicted2Success