Jak si s podřízenými ujasnit očekávání ohledně pracovního výkonu

INNERGY, s.r.o. Článek si můžete přečíst zdarma díky společnosti INNERGY, s.r.o.

Vytisknout

Mezi zaostáváním za výkonností ostatních a dosahováním špičkových je dlouhá cesta. Vaši podřízení by proto neměli být překvapeni při každoročním hodnocení. Očekávání musí být jasná a dohodnutá předem. Zaměstnanci musí v každém okamžiku vědět, co od nich očekáváte a jak chcete, aby toho dosáhli. Musí si být jisti ohledně toho, co mají dělat, aby se zlepšovali. To platí, ať už je jejich rolí nebo pracovním úkolem cokoliv. Tato očekávání však musí být také pravidelně upravována, protože měnící se situace si změny zcela jistě vyžádá. Několikrát do roka byste se proto měli sejít a promluvit si o tom. Nebojte se toho. Čím více zpětné vazby ohledně něčeho nepříjemného dáte, tím to pro vás bude snazší, tvrdí web management.about.com.

Jak dosáhnout toho, aby zaměstnanci věděli, co po nich chcete?

Musíte jim dávat zpětnou vazbu dlouhodobě a pravidelně. Během roku se jim nebojte ozvat, když neplní kritéria, které jste si dohodli. Každoroční hodnocení by nemělo být nic šokujícího a překvapivého. Vy i zaměstnanec musíte dost dobře tušit, co při něm asi tak zazní.

Soustřeďte se na úkoly, ne na osobu

Musíte svým zaměstnancům dát příklad toho, kdy neplní vaše očekávání. Nebuďte příliš osobní, ale ani nemluvte příliš obecně. Uveďte konkrétní příklady chování, které není v pořádku. Příklady musí být relevantní, specifické a mít vztah k pracovní pozici dotyčného. Buďme specifičtí a relevantní i zde: Můžete například zmínit, jak to, že dotyčný někoho přerušuje na týmové schůzi, vede k tomu, že se nemohou všichni v týmu vyjádřit k nějaké otázce.

Očekávání prodiskutujte a zdokumentujte

Určitě bude někdy potřeba, abyste zrevidovali to, na čem jste se původně dohodli. Změny vždy zdokumentujte. Cíl musí být jasný, hlavně když jde o složité a náročné problémy. Stanovte si pravidelná osobní setkání, na kterých vzájemná očekávání proberete. Musí být stanovena předem, abyste se při nich necítili provinile nebo nebyli zbytečně ve stresu.

-jk-

Zdroj: About Management - část amerického portálu About.com věnovaná managementu
Zobrazit přehled článků ze zdroje About Management

Komentáře k článku

Tento článek zatím nikdo neokomentoval. Přidejte komentář jako první.
Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte.
Další informace